امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65589
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 23 شهریور 1396 - 18:02 | | ارسال توسط :

مدرسه محوری و تمرکز زدایی سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش در دولت دوازدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه محوری، تمرکز زدایی، تأمین منابع با روش‌های جدید و پرهیز از به کارگیری روش‌های سنتی از جمله سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است.

به گزارش بابل نوین، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: امروزه سازمان‌های عمومی مانند آموزش و پرورش که مأموریت‌شان، خدمت به عموم مردم است با ۲ چالش روبرو هستند؛ اول افزایش سطح انتظارات و توقعات از این دستگاه‌ها و دوم کمبود منابع مالی کافی برای انجام فعالیت‌هاست.

وی افزود: در چنین دستگاه‌هایی هر قدر امکانات افزایش یابد، دامنه مأموریت‌ها نیز گسترده می‌شود و تن‌ها پاسخ به ۲ چالش کمبود منابع و افزایش انتظارات، مدیریت بهینه منابع است.

بطحایی ادامه داد: در آموزش و پرورش منابع مالی قابل توجهی وجود دارد، اما بهره‌وری مناسب از این منابع صورت نمی‌گیرد و ممکن است گاهی اوقات اتلاف منابع را نیز شاهد باشیم، بنابراین همه باید برای افزایش بهره‌وری تلاش کنند.

وی، آموزش و پرورش را یکی از متمرکزترین سازمان‌های کشور بر شمرد و خاطر نشان کرد: باید پذیرفت روش‌های سنتی مرسوم دیگر در آموزش و پرورش پاسخگو نیست پس تمرکز را باید کاهش داد، زیرا ادامه روش‌های مدیریتی فعلی در آموزش و پرورش، کاهش کیفیت را نیز در پی خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر مسئولین در آموزش و پرورش باید این باشد که با طراحی روش‌های جدید، بهره‌وری از منابع را افزایش دهند و برای ورود به این عرصه نیازمند جرأت و جسارت هستیم، زیرا سیستم به روش‌های سنتی عادت کرده است و ممکن است در برابر تغییرات مقاومت کند.

بطحایی عنوان کرد: هیچ روش سنتی را قبل از جایگزین کردن روش نوین، کنار نخواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: از زحمات چند ماهه حسین فرزانه سپاسگزاری می‌کنم و ایشان را فردی حرفه‌ای، متخصص، پاک دست و خداترس می‌دانم و از آقای الهیار می‌خواهم مسیری که معاون سابق در خصوص تمرکز زدایی، بودجه‌ریزی عملیاتی، قیمت تمام شده و مدرسه محوری آغاز نموده است را ادامه دهد.

بطحایی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی اللهیار ترکمن را به عنوان یک کارشناس مورد قبول و مورد وثوق می‌شناسد؛ بنابراین انتظار می‌رود با تسلطی که وی بر برنامه ششم توسعه دارد شاهد مشکلات کمتری در آموزش و پرورش باشیم.

وی بیان داشت: مدرسه محوری، تمرکز زدایی، تأمین منابع با روش‌های جدید و پرهیز از به کارگیری روش‌های سنتی از جمله سیاست‌های آموزش و پرورش در دولت دوازدهم است./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.