امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77076
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 30 دی 1396 - 10:16 | | ارسال توسط :

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد: مرگ ۱۴۳ نفر از عابران پیاده طی ۹ ماهه امسال در مازندران

به گزارش بابل نوین، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۴۳ نفر از عابران پیاده طی ۹ ماهه امسال در این استان خبر داد. علی عباسی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال، ۱۴۳ نفر عابر پیاده شامل ۱۰۳ نفر مرد و مابقی زن، در حوادث رانندگی کشته شدند که این میزان در مقایسه […]

به گزارش بابل نوین، مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۱۴۳ نفر از عابران پیاده طی ۹ ماهه امسال در این استان خبر داد.

علی عباسی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۹ ماه امسال، ۱۴۳ نفر عابر پیاده شامل ۱۰۳ نفر مرد و مابقی زن، در حوادث رانندگی کشته شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در ۹ ماه امسال ۴۷۳ نفر است که ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی عابران پیاده بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۶۱ سال و کمترین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال هستند.

عباسی با اشاره به بالاترین آمار متوفیان عابران پیاده در مازندران، گفت: شهرستان‌های بابل با ۲۱، ساری با ۲۰، قائم‌شهر و آمل هر کدام با ۱۳ نفر بیشترین تعداد عابران فوت شده را در ۹ ماه امسال به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: فریدونکنار نیز با یک نفر شهرستانی است که در ۹ ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آن ثبت شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به تحصیلات متوفیان عابران پیاده با بیان اینکه ۶۰ نفر از کشته شدگان بی‌سواد هستند، گفت: ۳۰ نفر در سطح ابتدایی، ۲۲ نفر در سطح راهنمایی، ۱۳ نفر دیپلم، ۸ دبیرستانی، ۷ لیسانس و ۳ فوق دیپلم میزان تحصیلات افرادی است که در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.

عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده نیز، اظهار کرد: ۷۲ نفر از تلفات عابران پیاده در مسیرهای برون شهری و ۷۱ نفر درون شهری بوده است که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط کشی عابر پیاده و پل های عابر را دو چندان می کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.