امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1523
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 17 اسفند 1393 - 7:05 | | ارسال توسط :

مراسم وداع دانش‌آموزان بابلی با ۲ شهید گمنام

دانش‌آموزان بابلی ظهر امروز میزبان دو پرنده عاشقی بودند که بی‌ریا رفتند و بی‌تشریفات برگشتند؛ برگشتنی که با خود بوی معرفت و بصیرت آورند.

دانش‌آموزان بابلی ظهر امروز میزبان دو پرنده عاشقی بودند که بی‌ریا رفتند و بی‌تشریفات برگشتند؛ برگشتنی که با خود بوی معرفت و بصیرت آورند.

آنها جوانی سبک بالی بودند که در همه شرایط حافظ دین اسلام شدند، چه زمانی که دشمن در جنگ سخت در مقابل اسلام قد علم کرد و چه امروز که با نقاب میش وارد عرصه شد تا به عناوین مختلف جوانان را از اسلام دور کند.

امروز دانش‌آموزان مدارس فرزانگان، شهید بهشتی، شهید سمنانی، شهید عباس‌نژاد متی کلا، مهناز مقیمی، دبیرستان طالقانی و سعیدالعلماء بابل با این شهدا وداع کردند.

مدیر آموزش و پرورش بابل در مراسم وداع دانش‌آموزان با این دو شهید گمنام با بیان اینکه گرچه به ظاهر در این تابوت‌ها تکه‌ای استخوان است ولی هزاران حرف‌ ناگفته دارند زیرا این تابوت، تابوت ارزش‌ها، جان‌‌‌فشانی‌ها، ایثارگری‌ها، نجابت، عصمت و عفاف است.

همت احمدی با اشاره به اینکه وداع دانش‌آموزان بابلی و حضور پرشور آنها نشان از این واقعیت مهم دارد که هنوز به مفهوم ایثار و ارزش‌های الهی پایبند بوده و از آن حفاظت می‌کنند، عنوان کرد: گرچه هرگز این جسم‌ها زنده نمی‌شود، اما جاودانگی آن‌ها زمانی است که از آرمان‌های آن‌ها فاصله نگیریم.

وی گفت: زیبنده‌ترین پیام این تابوت‌ این است که با جان‌فشانی همه هستی خود را فدا کرد تا اعتقاد، باورها و دیانت خود را به فراموشی نسپاریم.

احمدی یادآور شد: امنیت و آرامش امروز را در سایه شهامت و ایثار این شهیدان داریم لذا هرگز نام آن‌ها به فراموشی سپرده نمی‌شود و برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

این مسئول افزود: در هر جایگاه و منزلتی که قرار گیریم یادمان باشد که وام‌دار خون شهدا هستیم و باید امانت‌دار آرمان‌های آن‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: شهدا بزرگ‌ترین سرمایه خود را که همان جان آن‌ها بود در راه اسلام دادند پس مهم‌ترین وظیفه ماست که از این ارزش‌هایی که به قیمت خون آن‌ها حفظ شد برای همیشه محافظت کنیم.

به گزارش فارس، این شهید دفاع مقدس ۱۶ ساله از منطقه عملیاتی کربلای چهار و جزیره ام‌الرصاص بوده که بعد از سال‌ها پیکر مطهر وی به آغوش جامعه بازگشت و آرام گرفت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.