امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4309
  پرینتخانه » علم و سلامت تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1394 - 11:58 | | ارسال توسط :

مراسم گرامیداشت روز معلم در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار گردید

مراسم گرامیداشت روز معلم با حضور رییس، معاونین و اعضای هیات علمی دانشگاه در سالن آمفی تئاتر مرحوم نوشیروانی برگزار شد. به گزارش بابل نومه ، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به کلیه اساتید و عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز معلم و همچنین عرض […]

مراسم گرامیداشت روز معلم با حضور رییس، معاونین و اعضای هیات علمی دانشگاه در سالن آمفی تئاتر مرحوم نوشیروانی برگزار شد.

به گزارش بابل نومه ، دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه ضمن عرض خیرمقدم به کلیه اساتید و عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امام علی (ع) و روز معلم و همچنین عرض تعزیت به مناسبت سالروز وفات بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) به اهمیت نقش و جایگاه و وظایف معلم و استاد پرداخت.
رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در بیان اهمیت جایگاه علم و معلم به آیه ی ۹ سوره ی زمر اشاره نمود که خداوند متعال می فرماید: “هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ”، آیا انهایی که میدانند با آنهایی که نمیدانند مساویند ؟ و همچنین تاکید کرد اختصاص یک روز از سال به روز معلم نشان از اهمیت جایگاه علم و تعلیم دهنده ی آن دارد.
ایشان اصلی ترین عامل والا بودن جایگاه معلم را در این دانست که مخاطب معلمان انسان ها هستند که اشرف مخلوقات عالمند.
دکتر واثقی امیری افزودند: اساتید دانشگاه به جوانان پرشور، بانشاط، توانمند و افرادی علم می آموزند که در بهترین دوره سنی خود قرار دارند و قرار است که مسئولان آینده جامعه خود شوند.
رییس تنها دانشگاه صنعتی شمال کشور گفت: آموزش صرفا کلاسیک نداریم، علاوه بر آموزش دروس تخصصی، اخلاق، رفتار، حرکات، سکنات و خلقیات معلمان و اساتید نیز تاثیر مستقیمی بر دانش آموزان و دانشجویان دارد.
دکتر واثقی امیری با بیان این که اصلی ترین وظیفه معلم متعهد بودن به تعهدات خویش است اظهار داشت: حضور به موقع و مؤثر در دانشگاه و کلاس های درس، رعایت عدل و انصاف، تسلط به موضوع درس، رعایت نظم و انضباط، ایجاد روحیه خودباوری در دانشجویان، خوشرویی و التزام به مسایل شرعی و دینی، مشارکت در تصمیم گیری ها از جمله شاخصه هایی است که هر معلم و استادی با داشتن آن می تواند الگوی خوبی برای علم آموزانش باشد.

۱۳۹۴-۲-۱۵-۲۰۱۵۵۵۱۵۷۵۰۲۹۵۸۸۱۵۱۳۷۵۱ ۱۳۹۴-۲-۱۵-۲۰۱۵۵۵۱۵۷۵۶۲۹۱۷۶۸۹۵۸۰۱۷
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن عرض تبریک خجسته میلاد امام علی (ع) و روز معلم و عرض تعزیت به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب گفت: مطهری متفکری مؤمن، دین شناس، با اخلاص و مصداق بارز مجاهد فی سبیل ا… بود.
ایشان راز اهمیت جایگاه والای معلم را با اشاره به آیه ۱۰۸ سوره ی یوسف بیان نمود که چنین آمده است:«قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُواْ إِلَی اللَّهِ عَلَی‏ بَصِیرَهٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَ سُبْحَنَ اللَّهِ وَمَآ أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ » (ای پیامبر تو نیز) بگو: این راه من است. من و هر کس پیروی‏ام کرد با بینایی به سوی خدا دعوت می‏کنیم و خداوند (از هر شریکی) منزه است و من از مشرکان نیستم». ایشان تاکید کردند: این آیه دعوت الی ا… دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: مهم ترین هنر مطهری هنر معلمی بود و تمامی هنر معلمی او در نشان دادن خداوند متعال و آیات و نشان های او در عالم بود.
حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حسینی با تاکید بر این که اساتید و معلمان مرزبانان فرهنگی ملت محسوب می شوند اظهار داشت: اسلامی کردن دانشگاه ها در تغییر نگرش افراد به علم و طبیعت می باشد و همیشه باید سعی کنیم تا باور ” ما می توانیم” را در خودمان و دانشجویانمان تقویت کنیم.

۱۳۹۴-۲-۱۵-۲۰۱۵۵۵۱۵۸۱۶۵۴۳۸۹۴۳۱۰۲۸ ۱۳۹۴-۲-۱۵-۲۰۱۵۵۵۱۵۸۷۵۱۳۱۶۵۱۴۱۸۸۰۲
سپس دکتر بخشی معاون آموزشی دانشگاه با عرض خیرمقدم و تبریک روز معلم به ارائه گزارش عملکرد در حوزه معاونت آموزشی از جمله بررسی ۱۳۹ پرونده ترفیع سالیانه، ۱۲ پرونده ارتقا، ۲۲ پرونده تبدیل وضعیت، تدوین آیین نامه های انتخاب مدیران گروه ها و رؤسای دانشکده و … پرداخت و در پایان از تلاش ها و زحمات مدیران و کارمندان این حوزه تشکر و قدردانی نمود.
در ادامه مهندس جعفر واثقی مدیر مؤسسه مشارکت های مردمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به ارائه گزارش عملکرد این حوزه پرداخت که بحث مشارکت های مردمی از محوری ترین برنامه های وزارت علوم و از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است زیرا آثار فرهنگی، اجتماعی و دینی اعتقادی زیادی را در بردارد.
گفتنی است این مراسم با معرفی اساتید جدیدالاستخدام و تقدیر از تیم فوتسال اساتید، اساتید نمونه و ارتقا یافته دانشگاه به پایان رسید.
اسامی اساتید نمونه و ارتقا یافته دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به شرح ذیل می باشد:

اساتید نمونه دانشکده ها

نام و نام خانوادگی

نام دانشکده

دکتر حسین میار نعیمی

مهندسی برق و کامپیوتر

دکتر فرید طالب نیا

مهندسی شیمی

دکتر سعید حسامی

مهندسی عمران

دکتر ستاره حبیب زاده

علوم پایه

مهندس قربان محمد علی نژاد

مهندسی مکانیک

اساتید ارتقا یافته

نام و نام خانوادگی

نام دانشکده

مرتبه ارتقا

دکتر حسین میار نعیمی

مهندسی برق و کامپیوتر

استادی

دکتر موسی فرهادی

مهندسی مکانیک

استادی

دکتر داوود دومیری گنجی

مهندسی مکانیک

استادی

سید علی اصغر قریشی

مهندسی شیمی

استادی

دکتر غلامرضا اردشیر

مهندسی برق و کامپیوتر

دانشیاری

دکتر بهرام محمدزاده

علوم پایه

دانشیاری

دکتر احمد رحیم پور

مهندسی شیمی

دانشیاری

دکتر رضا اکبری آلاشتی

مهندسی مکانیک

دانشیاری

دکتر سید محمود ربیعی

مهندسی مکانیک

دانشیاری

دکتر عیسی شوش پاشا

مهندسی عمران

دانشیاری

دکتر محمدرضا حسن زاده

مهندسی برق و کامپیوتر

استادیاری

دکتر سارا میناگر

مهندسی برق و کامپیوتر

استادیاری

منبع : روابط عمومی دانشگاه نوشیروانی بابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.