امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74130
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 24 آذر 1396 - 13:59 | | ارسال توسط :

مردم ما از عدم شجاعت مسئولان راضی نیستند/آقایان پس کی به اقتصاد مقاومتی، تولیدو اشتغال رسیدگی می‌شود

امام‌جمعه بابلکنار گفت: مسئولان پاسخ دهند تا کی قرار است در مقابل استکبار و نوچه‌های آن کوتاه بیاییم، مگر اینجا ایران مقتدر و شجاع نیست؟ مردم ما راضی نیستند که مسئولان ما از شجاعت لازم برخوردار نباشند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بابلکنار با انتقاد از دخالت آمریکا در مسئله فلسطین و قدس شریف اظهار کرد: اعلام قدس بعنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رییس‌جمهور آمریکا دودمان اسرائیل را به باد خواهد داد و این بحران هم مانند بحران‌های داعش در سوریه، عراق، استقلال کردستان عراق، فتنه در یمن و توطئه علی عبدالله صالح و استعفای سعد حریری و سایر موارد به در بسته خواهد خورد.

وی افزود: بازگشت قدس و فلسطین به صدر مسائل جهان اسلام، رسوا شدن کشورهای مرتجع منطقه حاشیه خلیج فارس، انزوای عجیب آمریکا و عربستان، آغاز انتفاضه چهارم، جدا شدن فتنه شیعه و سنی از جمله مواردی هستند که به دنبال حماقت ترامپ، درباره قدس، به‌نفع ایران، مقاومت و متحدانش حاصل شده و آغاز پایان اسرائیل خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: این که در بیانیه پایانی اجلاس اسلامی در ترکیه، قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت می‌شناسند، این یعنی قدس غربی برای اسرائیل بماند، همان چیزی که اروپا، آمریکا و اسرائیل می‌خواهدو تشکیل دو دولت اسرائیل، فلسطین و تقسیم قدس بین آن‌ها، فلسطین منهای قدس اصلاً معنا و مفهومی ندارد.

امام جمعه بابلکنار تصریح کرد: مسلمانان جهان اسلام حتی طویله و بیغوله‌ای به اسم اسرائیل را هم به رسمیت نمی‌شناسند، وقتی در کشوری جاسوسی از کشور دیگر دستگیر می‌شود روابط آن دو کشور تا مدت‌ها دستخوش سردی و تیرگی می‌شود، در سه سال اخیر چند جاسوس وابسته به انگلیس دستگیر شده‌اند اما کوچکترین تحرک دیپلماتیک را شاهد نبودیم، وزیر خارجه انگلیس با طلبکاری و وقاحت به ایران می‌آید و با مقامات ما از صدر تا ذیل دیدار می‌کند بدون این که درباره جاسوس‌های دستگیر شده عذرخواهی کند.

حجت‌الاسلام بابائیان گفت: مسئولان ایرانی کاش بجای استقبال از وزیرخارجه انگلیس، مطالبات مردم ایران از این کشور بد سابقه را مطرح می‌کردند، به‌رغم بی تعهدی انگلیس در برداشتن تحریم‌ها، وزیرخارجه انگلیس با استقبال گرم مسئولین ایرانی مواجه شد، نمی‌دانیم چرا برخی مسئولین نسبت به انگلیس اینقدر مهربان هستند؟!

وی تاکید کرد: منظور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این جمله برجام بعنوان زیربنایی برای گفتگو درباره مسائل دیگر است، این است که ایران را ملزم به نشاندن پای میز مذاکره بر سر مسائل منطقه‌ای و سایر مؤلفه‌های قدرت ملی خود نماید و نیز چراغ سبز به کنگره آمریکا است که با استناد به اظهارات ایشان مدعی شوند ایران به تعهدات خود عمل نکرده و نشانه آن این است که برجام نتوانسته صلح و امنیت در منطقه را محقق کند.

خطیب جمعه بابلکنار یاد آور شد: مسئولان پاسخ دهند تا کی قرار است در مقابل استکبار و نوچه‌های آن کوتاه بیاییم، مگر اینجا ایران مقتدر و شجاع نیست؟ مگر جوانان بسیجی همین کشور در مقابل قدرت‌های جهانی جنگ هشت ساله را مدیریت نکردند؟ مگر بینی شیطان بزرگ و اذنابش را در عراق و سوریه به خاک نمالیدند؟ مردم ما راضی نیستند که مسئولان ما از شجاعت لازم برخوردار نباشند.

بابائیان با اشاره به بودجه امثال دولت اظهار کرد: افزایش هزینه‌های جاری، کاهش هزینه‌های عمرانی، رکود و بی‌کاری، افزایش حامل‌های انرژی، عدم اهتمام به برنامه توسعه ششم، حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی، افزایش عوارض سفرهای خارجی، عدم حمایت از طرح‌های تحول سلامت از ضعف‌های بودجه سال ۹۷ است و مجلس باید تدبیر کند.

امام جمعه بابلکنار با انتقاد تند به علکرد گذشته دولت افزود: گاز ارزان می‌فروشند، قراردادهای یک جانبه و به سود طرف مقابل امضا می‌کنند، بجای اتکا به توان و نیروی داخلی به وعده غربی‌ها اعتماد می‌کنند، بجای مبارزه با قاچاق کالا، کارت‌های بازرگانی یک روزه به افراد می‌دهند و بعضاً خلال دندان، سنگ پا وسایر موارد غیر ضروری وارد کشور می‌کنند، آقایان پس کی به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال می‌خواهید برسید؟ متأسفانه هیچ خبر خوشی برای اقتصاد کشور به مشام نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با افزایش قیمت بنزین ۴۰۰ تومانی به ۱۰۰۰تومان ، ریالی به یارانه‌ها افزوده نشد، الان هم بنزین ۱۵۰۰تومانی و گرانی دیگر حامل‌های انرژی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان به درآمد دولت اضافه می‌شود، سهم مردم از این درآمد در یارانه‌ها چقدر است؟ پس مردم دوستی شما چه شده است.

حجت‌الاسلام بابائیان تصریح کرد: امروز موشک بومی می‌سازیم ولی واگن قطار از خارج وارد می‌شود، امروز گیربکس بالگرد در داخل ساخته می‌شود ولی سنگ پا از خارج وارد می‌شود، امروز پهباد و بمب هوشمند می‌سازیم اما شکلات را از خارج وارد می‌کنیم این وضعیت کجایش مدیریت است.

امام جمعه بابلکنار در پایان گفت: مردم از استخدام نیروها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده ناراضی هستند، نیروهایی جذب می‌شوند که گرایش‌های آنها با دولت یکی باشد یا ژن خوب داشته باشند، این استخدام‌ها سیاسی و بر اساس علاقه مسئولان و با پارتی بازی در ادارات جذب، و با یک آزمون استخدامی صوری به عضویت رسمی در می‌آیند، این ظلم به جوانان تحصیل کرده تا کی باید ادامه یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.