امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59015
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 19 خرداد 1396 - 22:30 | | ارسال توسط :

مرگ شهروند بابلی به دلیل ابتلا به تب کریمه‌کنگو نبود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل مرگ بیمار مراجعه‌کننده با تب شدید به بیمارستان یحیی‌نژاد به دلیل ابتلا به تب کریمه‌کنگو را قویا تکذیب کرد.


به گزارش بابل نوین، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل شایعه مرگ شهروندی را به دلیل ابتلا به تب کریمه‌کنگو  که صبح امروز در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، تکذیب کرد.
دکتر سید‌عارف هاشمی مشاور ریاست و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ضمن تکذیب ابتلای این بیمار به تب کریمه‌کنگو اظهار کرد: پس از مراجعه مرد ۴۴ ساله بابلی با تب شدید به بیمارستان شهید یحیی‌نژاد، جهت انجام آزمایشات از وی نمونه‌گیری و به تهران ارسال شد که براساس جواب منفی آزمایش، مرگ این شهروند به علت ابتلا به تب کریمه‌کنگو نبود.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و اپیدمی شدن تب‌کنگو، هر بیماری که با علایم تب به بیمارستان مراجعه کند از وی نمونه‌گیری به عمل می‌آید تا احتمال ابتلای وی به این بیماری مورد بررسی قرار گیرد که در مورد این بیمار جواب منفی بود.
در ادامه دکتر حسن اشرفیان نیز با تایید عدم ابتلای بیمار به تب کریمه‌کنگو  تصریح کرد: بیمار شب گذشته با تب شدید به بیمارستان مراجعه کرد و صبح امروز فوت شد.
وی افزود: تمام علایم، مشخصات و آزمایش‌های مربوط به این بیمار توسط متخصصین عفونی مورد بررسی قرار گرفت و جهت اطمینان با رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مشورت لازم انجام شد و بر این اساس ابتلای وی به تب کریمه‌کنگو قویا تکذیب می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در پایان با اشاره به ادامه بررسی‌ها در تشخیص مرگ این بیمار گفت: شرایط به طور کامل عادی است و علت اصلی مرگ وی با توجه به آزمایش‌های به عمل آمده همچنان در دست بررسی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.