امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82943
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 30 تیر 1397 - 11:15 | | ارسال توسط :

مرگ ۱۹ نفر به علت حوادث کار در مازندران

۱۹ نفر به علت حوادث کار سه ماه نخست امسال در مازندران جان خود را از دست دادند.

به گزارش بابل نوین، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۱۹ نفر بر اثر حوادث کار در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد کاهش داشت.

وب افزود: بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی مازندران سه ماه نخست امسال به ترتیب شهرستان آمل با  ۵ مورد و ساری با ۳ مورد بیشترین و شهرستان جویبار با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

عباسی گفت: عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار در سه ماه نخست امسال مربوط به سقوط از بلندی با ۸ نفر و پس از آن برق گرفتگی با ۶ مورد، سایر موارد با ۴ و جسم سخت با  یک مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس تفکیک ماه اردیبهشت با ۹، خرداد و فروردین هر کدام با ۵ مورد آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

وی گفت: ۲۱۹ نفر به علت حادثه کار به مراکز پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افرایش داشت.

عباسی با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است./ص

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.