امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 76194
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 15 دی 1396 - 23:58 | | ارسال توسط :

مسئولان با درآمد میلیونی درد مردم را درک نمی‌کنند

حجت‌الاسلام ماندگاری در بابل گفت: مسئولانی که ماهیانه چندین میلیون درآمد دارند درد مردم را متوجه نمی‌شوند اگر این تبعیض‌ها وجود نداشته باشد اعتراضات و مطالبات مردمی زودتر به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در اجتماع مدافعان ولایت شهرستان بابل اظهار کرد: نظام اسلامی ما باید عاری از هرگونه تبعیض، پارتی‌بازی، رشوه‌خواری، نزول و حقوق نجومی باشد، در غیر این صورت مسئولان مردم را درک نخواهند کرد.

وی افزود: مسئولانی که ماهیانه چندین میلیون درآمد دارند درد مردم را متوجه نمی‌شوند اگر این تبعیض‌ها وجود نداشته باشد اعتراضات و مطالبات مردمی زودتر به نتیجه خواهد رسید تا موجب سواستفاده دشمنان نشود، اعتراضات و مطالبات مردم در همین اتفاقات اخیر نیز در ابتدا برحق بود اما دشمن از این موقعیت استفاده کرد و دودش به چشم همه کشور رفت.

این چهره روحانی ادامه داد: امروز بخش اعظمی از مشکلات کشور تقصیر مسئولان است، این مسئولان را چه کسی انتخاب کرده؟ وقتی دنیا از آخرت و شکم از اندیشه مهم‌تر شود چه کسی مقصر است؟ در دورانی که مردم بنی‌امیه را انتخاب کردند آیا امیرالمومنین مقصر بود؟

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک روحانی در اینجا اعلام می‌کنم که ما نیز مقصریم زیرا باید بیشتر درد مردم را فریاد بزنیم، همه ما، علما بزرگ و مراجع تقلید نباید ساکت باشیم، باید مشکلات مردم را داد بزنیم در کنار ان مردم نیز باید به نصایح گوش دهند.

حجت‌الاسلام ماندگاری با تاکید بر لزوم انتخاب مسئولان در شان نظام اسلامی گفت: امروز برخی از مسئولان ما اصلا در رکاب نظام جمهوری اسلامی ایران نیستند، مسئولان باید مانند شهید رجایی از هرچه که باعث جدایی شان از مردم می‌شود دوی کنند، همه مردم از پارتی‌بازی ناراحتند اما حتی خودمان در کوچکترین کار هم از این اصل استفاده می‌کنیم، برای برطرف شدن مشکلات ما باید ابتدا از خدمات شروع کنیم.

وی افزود: مشکل ما عدم تربیت دینی است، تربیت دینی یعنی همان کاشت، داشت و برداشت،  متاسفانه ما در کشورمان به لقمه‌های حلال تجه نمی‌کنیم در صورتی که تربیت دینی چیزی جز نطفه و لقمه حلال نیست، معلمی که از ساعتش تدریسش کم می‌کند نیز نوعی کار حرام انجام می‌دهد، چنین فردی اگر نمازشب هم بخواند باز گناهش پاک نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز درآمدها در بازار شبهه‌ناک شده است، کارمند، کارگری و هرکسی که از کارش می‌زند حقوقش حلال نیست، این افراد با دست خود چالی کنده و با لقمه حرام  آن را پر می‌کنند، حتی افرادی هستند که با پول نزول برای نماز قضای والدین خود پول خرج می‌کنند.

وی ادامه داد: آیا این را هم مسئولان گفتند که ۶۰ درصد مردم ما ماهواره دارند؟ماهواره که بر زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و در برخی موارد باعث به وجود آمدن نطفه شیطانی می‌شود، نتیجه این رفتارها رییس بانک مرکزی می‌شود که میلیاردها از پول ملت را می‌دزدد و به ریش ملت می‌خندد.

حجت‌الاسلام ماندگاری دوری از تربیت دینی را عامل انحراف در جامعه دانست و یادآور شد: زمانی مردم ما با مساجد انس داشتند، در این دوری بخشی‌اش تقصیر ما است ولی وقتی زندگی دینی نیست دیگر چه کسی مقصر است؟

وی افزود: همان گونه که روزی عمروعاص با مردم کاری کرد تا چشم‌ها امیرالمونین را ندید، امروز نیز عمروعاص‌ها با شایعه‌پراکنی و ترفندهای دیگر مردم را از چهره‌های مذهبی دور کرد و بیشترین شایعه را در خصوص ما می‌سازند.

مدرس حوزه‌های علمیه با اشاره به دسیسه‌های دشمنان در تخریب چهره‌های مذهبی بیان کرد: ما از روحانیت و مسجد جدا شدیم، دشمن نیز این جایگاه را تا جایی که می‌تواند با شایعه و دروغ تخریب می‌کند، ما از تقویت دینی فاصله گرفتیم و پای بی‌بی‌سی نشستیم تا بدانیم باید به چه کسی رای بدهیم، در صورتی که هرچه علما فریاد زدند کسی نشنید، مسئولانی که از بی‌بی‌سی تایید شوند درد مردم را دوا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر ما مردم درست شویم، مسئولان نیز درست خواهند شد، مشکلات کنونی کشور ما از صندوق‌های رای آمده استف مسئولانی که امتحان خود را پس دادند و ناکارآمد بودند.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان گفت: ما نباید نتیجه اشتباهات خود را بر گردن دیگران بندازیم در صورتی که خودمان آلوده شده‌ایم، از امام حاضر و ناظرمان تقاضا کنیم برای ما دعا و استغفار کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.