امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75598
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 08 دی 1396 - 18:11 | | ارسال توسط :

مسئولان باید در امور سیاسی تقوا داشته باشند/ کسانی که بدون دوراندیشی انتقاد می‌کنند فتنه‌گر هستند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: تقوا به این نیست که فرد شب و روز نماز بخواند تقوا در امور سیاسی نیز معنا پیدا می‌کند، اگر انسان در امور سیاسی و دنیایی نیز باید تقوا داشته باشد و مسئولان باید در امور سیاسی تقوا داشته باشند و مسئولیت‌ها و خدمت‌هایش را جهت خدمت به خدا و خلق انجام دهد که این کاری ارزشمند است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد اظهار کرد: در بزرگداشت نمازجمعه امام‌ صادق(ع) اشاره کردند که اگر کسی کارگر اجیر شده را در روز جمعه برای نمازجمعه آزاد بگذارد در اجر و پاداش نمازش شریک خواهد شد و امیدوارم خداوند متعال همه ما را از اجر این نماز بهره‌مند کند.

وی با عرض تسلیت وفات حضرت معصومه(س)  افزود:  این روز را به محضر امام زمان، مقام معظم رهبری و همه دوستداران اهل‌بیت تسلیت می‌گویم  و انشالله خداوند همه ما را در آخریت به شفاعت این بانو نایل کند، یکی از ویژگی‌های بارز این شخصیت این است که حتی قبرشان هم تاثیرگذار است در صورتی که بسیاری از افراد تنها تا زمانی که زنده هستند موثرند، امام جواد در این باره فرمودند هر کس قبر حضرت معصومه را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود، یعنی یک شخصیت به چنین عظمتی می‌رسد که قبرش هم در عالم دنیا و آخرت تاثیرگذار است.

این مسئول ادامه داد: روز حماسی ۹ دی را در پیش داریم  که یادآور روز تجلی بصیرت مردم در برابر فتنه ۸۸ است، فتنه‌ای که قریب به ۱۰ سال برایش برنامه‌ریزی کردند و نقشه‌ها ریختند طی هشت ماه در کشور پیاده‌سازی‌اش کردند اما با هوشیاری، بصیرت و حضور مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی همه نقشه‌ها و ترفندها نقش برآب شد.

امام‌جمعه لاله‌آباد تصریح کرد:  اینکه چگونه فتنه ۸۸ شکل گرفت باید مورد بررسی قرار بگیرد،  در اینجا با استفاده از روایات به برخی از علل فتنه اشاره می‌کنم، اولین عامل نداشتن تقوا است، اگر انسان تقوا نداشته باشد از مسیر حق جدا می‌شود، افراد بی‌تقوا از مکر و حیله برای رسیدن به جایگاه استفاده می‌کنند اما خداوند اهل تقوا را از تاریکی ذور می‌سازد و به سمت حقایق می‌برد، البته تقوا به این نیست که فرد شب و روز نماز بخواند تقوا در امور سیاسی نیز معنا پیدا می‌کند، اگر انسان در امور سیاسی و دنیایی نیز باید تقوا داشته باشد و مسئولان باید در امور سیاسی تقوا داشته باشند و مسئولیت‌ها و خدمت‌هایش را جهت خدمت به خدا و خلق انجام دهد که این کاری ارزشمند است.

حجت‌الاسلام شیخی یادآور شد:سومین عامل نیز دوراندیشی در امور است، انسان بابصیرت دور اندیشی دارد و پایان کار را بررسی می‌کند، طبق فرمایش امیرالمومنین هرکس پایان کار را ببینید و دوراندیش باشد بصیرت پیدا می‌کند، کسی هم که بصیرت داشته باشد در مسیر فتنه، تاریکی و هلاکت قرار نمی‌گیرد  اما کسانی که در ۸۸ فتنه کردند حرف‌هایی می‌زدند که به عاقبتش فکر نمی‌کردند.

وی افزود: یکی از کاندیدا می‌گفت باید انتخابات ابطال شود این حرف چه تاثیری خواهد داشت، در انتخابات بعدی ممکن است دیگر چه افرادی این حرف را بزنند، این دوراندیشی نداشتن است و عامل بعدی عدم تحلیل درست مسائل است، انسان بابصیرت مسائل را خوب بررسی می‌کند و تصمیم عاقلانه می‌گیرد، اگر چنین نکند بصیرت ندارد.

خطیب جمعه لاله‌آباد  اظهار کرد: فتنه‌گران آیا بررسی نکردند که کشور در چه وضعیتی است و چگونه اقداماتشان دشمنان را تحریک می‌کند؟ ببینید با اقدامات آنها چه ظلم‌هایی به کشور انجام شد و حتی سازمان ملل نیز مصوبات تحریمی علیه ایران اجر کرد، چون یک عده بی‌فکر عمل کردند.

وی ادامه در پایان گفت:  امروز هر فردی از مردم تا مسئولان که از وضعیت سیاسی و اقتصادی ناراضی است و انتقادی دارد باید نارضایتی خود را با بابصیرت اعلام کند، کسانی که بدون دوراندیشی انتقاد می‌کنند فتنه‌گر هستند و در کشور فتنه می‌کنند، مردم در مقابل چنین فردی خواهند ایستاد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.