امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65874
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 27 شهریور 1396 - 21:52 | | ارسال توسط :

مسئولان با عقده‌گشایی سیاسی نباید راه فعالیت مخالفان خود را ببندند/ سینما هنر و تجربه بابل در ایران موفق‌ترین است

کارگردان و فیلمساز بابلی در جشن « شب سینمای ایران » گفت: مسئولان با عقده‌گشایی سیاسی نباید راه فعالیت مخالفان خود را ببندند، عده‌ای نیز رسیدگی به جوانان را فرصتی برای خودنمایی می‌دانند.

به گزارش بابل نوین،  جشن « شب سینمای ایران » شامگاه یکشنبه ۲۶ شهریور  در مجتمع فرهنگی سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل برگزارشد.

در بخش ابتدایی این مراسم احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ضمن تشکر از همه مسئولان و فعالان فرهنگی که در برگزاری این حشن مساعدت داشتند اظهار کرد: برگزاری چنین جشن‌هایی با هدف گرامیداشت فعالین حوزه هنر، مخصوصا پیشکسوتان امری بسیار پسندیده است و پل ارتباطی بین پیشکسوتان و جوانان را به وجود خواهد آورد.

وی افزود: جشن‌های سینمایی می‌تواند به عنوان مطالبه و بیان مشکلات این حوزه هر ساله برپا شود، سینماگران باید از دولت مطالبه‌گری کنند تا رفع موانع به سمت جلو گام برداریم.

در ادامه مراسم مهدی اکبری مدیر انجمن فیلمسازان شمال از آغاز فعالیت این انجمن خبر داد و گفت: در سه ماه اخیر دفتر انجمن فیلمسازان شمال در تهران، گیلان و گلستان فعال شد و به تدریج در دیگر استان‌ها نیز فعال می‌شود.

این جشن سینمایی با پخش کلیپی از زندگی سه استاد برجسته فیلمسازی هوشنگ گلمکانی، فرهاد مهرانفر و محمدعلی سجادی و تقدیر از آنان ادامه یافت.

فرهاد مهرانفر پس از دریافت تندیس برگ زرین شمال اظهار کرد: شناخت هویت بزرگترین رسالت ماست و اولین ایستگاه در شناخت آن اقلیم و سرزمینی است که در آن به دنیا آمدم، اگرچه من زاده گیلانم اما همه ایران را پاره تن خود می‌دانم و مهم‌ترین کارهایم را در خارج از گیلان انجام دادم.

وی افزود: از آنجا که این نشست جشن فیلمسازان شمال است نکته‌ای را یادآور می‌شوم، این اقلیم کوچک شمال تازه اول راه است بنابراین وظیفه ماست که برای رشد فیلمسازی در این خطه آسیب‌شناسی کنیم، این خطه ظریف و شکننده سرشار از فرهنگ و ارزش‌های بومی است، من به سهم خود تلاش کردم تا این هویت و ارزش را در آثار خود نشان دهم،طبیعت و فرهنگ خطه شمال میراثی است که باید از آن مراقبت کنیم.

در ادامه هوشنگ گلمکانی منتقد و نویسنده مطبوعاتی با ابراز خرسندی از وضعیت سینما و هنر تجربه بابل گفت: سینما هنر و تجربه شهرستان بابل موفق‌ترین گروه هنر و تجربه در سراسر کشور است که رویکردی فعالانه دارد اما از وضعیت سینمای هنر و تجربه زادگاهم گرگان گله‌مندم، به جای اینکه مردم در ناهارخوران زمان خود را به گشت بگذرانند باید به سینما و فرهنگ توجه کنند.

وی ادامه داد: سانسور و توقیف فیلم‌ها در همه دولت‌ها وجود داشته و در دولت یازدهم به نسبت دولت‌ها قبل فرق چندانی نداشته و گاهی حتی افزایش هم داشت اما آنچه مهم است اعتماد به جوانان و هنرمندان است، باید به آنان اهمیت داد.
پس از بیان نکاتی چند در خصوص وضعیت تهیه و تولیدات فیلم توسط جعفر صانعی‌مقدم عضو شورای سیاست‌گذاری از محمدعلی سجادی هنرمند و کارگردان بابلی جهت تقدیر دعوت به عمل آمد.

سجادی پس از دریافت لوح برگ زرین شمال از دستان مسعود رایگان اظهار داشت:  خوشحالم در ۶۰ سالگی در زادگاه خودم بابل و در شهری که سرشار از خاطره برایم است این لوح را دریافت کردم، از خاطراتی که به آن می‌بالم  اجرای تئاتر خیابانی به همراه نادر مقدس در میدان ولایت است.

وی با انتقاد از رفتارهای سیاست‌زده برخی مسئولان خاطرنشان کرد: مسئولان با عقده‌گشایی سیاسی نباید راه فعالیت مخالفان خود را ببندند، عده‌ای نیز رسیدگی به جوانان را فرصتی برای خودنمایی می‌دانند.

این کارگردان ادامه داد: بنده به همراه مهدی صباغ‌زاده و چند تن از کارگردانان سال‌ها به صورت مستقل و آزاد در انجمن فیلمسازان فعالیت می‌کردیم، زمانی احساس کردیم این انجمن باید از دولت حمایت شود اما با دولتی شدن فعالیت‌ها کاهش یافت و در حال حاضر که دیگر فعالیتی صورت نمی‌گیرد.

جشن « شب سینمای ایران » با تجلیل ازناصر مقدس مدیر تولید سینما و فیلمسازان جوان و برتر شمالی در سال ۹۵  و اهدای تندیس شاخه شمشاد به آنان به کار خود پایان داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.