امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62067
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 13:15 | | ارسال توسط :

مسائل معرفتی و سیاسی را نباید جناحی کرد

آیت‌الله سعیدی، گفت: از خواسته های رهبر انقلاب ترسیم تبیین ترویج و اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است که در سفر پرشکوه امام هشتم تحقق پیدا کرده است.

به گزارش بابل نوین،  آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) در دیدار اعضای شورای هماهنگی ستاد کرامت، گفت: امت اسلامی به برکت این موالید و مناسبت ها با الگو گیری از مکتب اهل بیت باید شادی خود را اظهار و ابراز کنند.

وی افزود: هرسال با اخبار و گزارشاتی که ارائه می شود نشان می دهد که این مراسم معنوی و الهی رو به گسترش است و امت اسلام به مودت ذی القربی اهمیت می دهند.

امام جمعه قم تصریح کرد: امت اسلام برترین امت ها هستند به ویژه کسانی که به ولای اهل بیت گره خوردند و پیام اهل بیت را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تنظیم سفرنامه خاص امام هشتم از لحظه خروج از مدینه تا شاهد مساله مهمی است که باید روی آن برنامه ریزی شود، تصریح کرد: محتوای سفر افزون بر اماکن و مراکزی هستند که امام در آن قدم گذاشتند پر از مسائل معنوی است.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: از خواسته های رهبر انقلاب ترسیم تبیین ترویج و اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه است که در سفر پرشکوه امام هشتم تحقق پیدا کرده است.

وی گفت: لحظه لحظه سفرنامه مهم حضرت برای شیعیان درس است و حضرت در وسط این سفر حرکتی بسیار درس آموز انجام دادند. امام کارهای ریز و کلان را به گونه ای در این سفر نشان دادند که انسان شیفته اهل بیت می تواند از آن به خو بی بهره ببرد.

وی نماز اول وقت و تکریم شیعیان را از درس های مهم حضرت رضا(ع) دانست و تصریح کرد: چتر ولایت و نظارت اهل بیت و امام زمان بر همه شیعیان سایه افکنده است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هدف مامون مکار این بود که شخصیت امام رضا(ع) را تحقیر و تضعیف کند؛ اما نتوانست شخصیت حضرت را نادیده بگیرد، تصریح کرد: سبک زندگی انسان در شرایط گوناگون در سفر حضرت رضا(ع) تبیین شده است.

وی با بیان اینکه امام بساط اشرافی گری را در کاخ مامون بر هم ریخت، افزود: امام رضا(ع) در نیشابور حدیث شریف سلسه الذهب را به صورت مستند بیان فرمودند و  نسبت به دو آفتی که مردم آن منطقه را تهدید می کرد هشدار دادند.

آیت‌الله سعیدی، گفت: تا زمانی که بت ها و آفات ذهنی از فضای فکری کنار نرود نمی توان حرکت صحیح انجام داد.

وی با بیان اینکه ورود در حصن لااله الا الله شروطی دارد که اهل بیت و امام یعنی ولایت اهل بیت شرط آن است، تصریح کرد: وقتی ایرانی ها این حدیث را شنیدند آن را پاس داشتند، این روایات برای انسان ها و شیعیان در وضعیت امروز پیام دارد.

امام جمعه قم گفت: مسائل معرفتی و سیاسی اسلام بسیار اهمیت دارند و وقتی مسائل به درستی تبیین شود مردم می پذیرند و این مساله را نباید جناحی کرد./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.