امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62066
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 13:09 | | ارسال توسط :

صحبت آقای ظریف دقیقا همان پیش‌بینی مقام معظم رهبری بود

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه وزیر امور خارجه با شبکه تلوزیونی سی ان ان مبنی بر اینکه ترامپ متن و روح برجام را نقض کرده است، گفت: جوابی که آقای ظریف در این مصاحبه دادند مبنی بر این که ترامپ نقض برجام […]

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه وزیر امور خارجه با شبکه تلوزیونی سی ان ان مبنی بر اینکه ترامپ متن و روح برجام را نقض کرده است، گفت: جوابی که آقای ظریف در این مصاحبه دادند مبنی بر این که ترامپ نقض برجام کرده دقیقا همان پیش‌بینی مقام معظم رهبری بود که آمریکا بدعهد و دروغگو است و برجام را نقض خواهد کرد.

وی افزود: حضرت آقا فرموده بودند که اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم؛ تیم مذاکره کننده امروز باید به این نتیجه رسیده باشد که با نقض صورت گرفته از سوی آمریکا اقدامات قانونی مربوط به نقض برجام را در داخل کشور هر چه سریع‌تر عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه تاکید کرد: زمانی که دولت به این نتیجه رسید که آمریکا برجام را نقض کرده سکوت جایز نیست و باید در مقابله با این رفتار آمریکا بلافاصله اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که آقای عراقچی از ژنو آمد صحبتهایی در این راستا که آمریکا برجام را نقض کرده بیان داشت، اما متاسفانه اینها حرف است باید اقدام مناسب در این زمینه صورت بپذیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی اصرار دارند تمام مشکلات اقتصادی جامعه را به موضوع برجام ربط دهند و اینکه این نقض آشکار چه آسیبهایی را متوجه کشور می‌کند، گفت: خود افرادی که تا دیروز می‌گفتند اقتصاد کشور ربطی به برجام ندارد چطور امروز می‌گویند که تمام مشکلات کشور به برجام ربط پیدا دارد اگر اینطور است چرا در این سالهایی که کشور را در رکود کامل فرو بردند هیچ اقدامی در جهت رفع رکود نکردند.

حجت‌الاسلام سالک با تاکید براینکه حل کردن مشکلات اقتصادی مطالبه مهم مردم از دولت است، اظهار داشت: اگر دولت بخواهد کشور از رکود اقتصادی خارج شود باید فعالیتهای خود را بر محور صادرات و سرمایه گذاری در این بخش متمرکز کند و با جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق کشور را از بحران اقتصادی نجات دهد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی منوط به فعال شدن کارخانه‌ها و توجه به تولیدات داخلی است، گفت: رهبر معظم انقلاب ۲۴ سیاست کلان اقتصاد مقاومتی را در سال ۹۲ ابلاغ فرمودند که ما باید از دولت سوال کنیم در طول این مدت چه اقداماتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت داده است.

وی افزود: صرفا ۱۱ گروه به ریاست معاون اول دولت، آقای جهانگیری تشکیل دادند وزارت صنعت مبلغ سنگینی به واحدهای کوچک و متوسط تزریق کرده از آن طرف هم وزیر صنعت نقد این مسأله را بعضا اعلام می‌کند و می‌گوید که تولیدات بعضی از این واحدهای صنعتی به درد نمی‌خورد و این واحدها یا باید بسته شوند یا هدایت شوند بنابراین با این سخنان متناقض ما نمی‌دانیم باید کدام سخن را باور کرد.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه با تاکید بر اینکه مطالبه مردم از دولت تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: دولت موظف است اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرده و محور اقتصاد مقاومتی را رشد تولید و اشتغال قرار دهد تا الان که خبری از این گونه فعالیتها نبوده باید دید دولت دوازدهم چه می‌کند امیدواریم دولت دوازدهم ۸۰ میلیون جمعیت را ببیند نه ۲۴ میلیون نفر را، کابینه‌ای که انتخاب می‌کند دولت ۸۰ میلیونی باشد نه دولت ۲۴ میلیونی؛ امیدواریم همانطور که دولت فریاد فراجناجی سر می‌دهد به آن عمل کند و دولت کارآمد به دور از گرایشهای سیاسی باشد.

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.