امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63093
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 15 مرداد 1396 - 17:06 | | ارسال توسط :

مشکل اساسی امت اسلام کشورهای خود فروخته به ظاهر اسلامی است

امام جمعه قائمشهر گفت: حمایت از مظلومان و مسلمانانی که مورد ستم واقع شده اند، وظیفه ای اسلامی و انسانی است؛ ملت ها این روحیات را دارند اما دولت های خود فروخته و زبون که به استکبار جهانی وابسته هستند، عکس العملی نشان نمی دهند و به مردم خود هم اجازه فریاد برآوردن نمی دهند.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی در گفت و گو با خبرگزاری رسا، به اهمیت فریضه عظیم حج در اسلام اشاره کرد و گفت: در ایام حج، مسلمانانی از سراسر عالم در خانه خدا اجتماع کرده و در کنار به جا آوردن مناسک آن، درباره اوضاع مختلف جهان گفت و گو و به حل مشکلات می پردازند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از موانعی برخی کشورهای عربی که در مسیر برگزاری حج ابراهیمی ایجاد می کند، تصریح کرد: برخی کشورهای عربی با حمایت از استکبار جهانی مانع به جا آوردن مناسک حج ابراهیمی مسلمانان می شود.

امام جمعه قائمشهر به نسل کشی مسلمانان در کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان یمن، بحرین، فلسطین، سوریه، عراق و میانمار گرفتار عوامل استکبار و خصومت پایان ناپذیر جریان های انحرافی و تکفیری هستند.

وی ادامه داد: امت اسلام باید در این زمینه چاره جوبی کند، اما شرایط حاکم در عربستان اجازه چنین فرصتی را به زائران خانه خدا نمی دهد؛ باید به خدا پناه برد و از او مدد خواست تا مسلمانان بتوانند به کمک یکدگیر بشتابند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که کشورهای اسلامی باید یاری گر مظلومان باشند، ابراز داشت: جهان اسلام و مسلمانان باید با تمام توان به این تکلیف عمل کنند و فریاد ابراز تنفر و انزجار از ستمگری ها علیه مردم و مسلمانان سردهند.

وی اعلام حمایت از محرومان و مسلمانان را وظیفه ای اسلامی و انسانی دانست و افزود: در چنین مواقعی نباید شاهد و ساکت بود؛ ملت ها این روحیات را دارند اما دولت های خود فروخته و زبون که به استکبار جهانی وابسته هستند، عکس العملی نشان نمی دهند و به مردم خود هم اجازه فریاد برآوردن را نمی دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اعلام برائت از مشرکان از مناسک حج است و باید این برنامه در مراسم حج با حضور حداکثری زائران برگزار شود.

وی در پایان مشکل اساسی امت اسلام را کشورهای خود فروخته به ظاهر اسلامی دانست و گفت: امیدواریم که خدای رحمان فرج و گشایشی پیش بیاورد تا ملت ها در سایه احکام نورانی قرآن و اسلام بتوانند، اهداف اسلامی و قرآنی را پیش ببرند و همدیگر را یار و مددکار باشند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.