امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63094
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 مرداد 1396 - 17:25 | | ارسال توسط :

داعش نمونه بارز تروریسم در جهان اسلام است

به گزارش بابل نوین، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(یکشنبه) در دیدار با ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن خوش آمد گویی به هیئت پاکستانی اظهار داشت: ایران و پاکستان ریشه ها و تعاملات فرهنگی زیادی با هم دارند و می توانند در زمینه های مختلفی با یکدیگر تعامل داشته باشند و ما […]

به گزارش بابل نوین، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز(یکشنبه) در دیدار با ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان ضمن خوش آمد گویی به هیئت پاکستانی اظهار داشت: ایران و پاکستان ریشه ها و تعاملات فرهنگی زیادی با هم دارند و می توانند در زمینه های مختلفی با یکدیگر تعامل داشته باشند و ما از گسترش روابط با کشور مسلمان، دوست و همسایه پاکستان استقبال می کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز اسلام نیازمند نزدیک‌تر شدن افکار کشورهای اسلامی است،گفت: افزایش روابط باعث نزدیک‌تر شدن افکار کشورهای مسلمان می شود.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ریشه‌های فرهنگی بین دو کشور ایران و پاکستان بیان داشت: به لحاظ فرهنگی و فکری شخصیت اقبال لاهوری برای مردم کشور ما یک شخصیت دوست داشتنی و یک متفکر ارزشمند است و به نظر می رسد مردم پاکستان هم می توانند از اقبال لاهوری به عنوان یک متفکر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امروز احساس می شود که در جهان اسلام توطئه ای وجود دارد،گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی قصد جدا کردن جهان اسلام و جابجا کردن مسایل مهم مانند مقابله با رژیم صهیونیستی با دیگر مسایل خارج از جهان اسلام را دارند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: مسئله مهم امروز مسئله تروریسم در جهان اسلام است که نمونه بارز آن داعش است.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با کمک یکدیگر و با ایجاد داعش چند هدف را دنبال می کنند که یکی از آنها درگیر کردن نیروهای اسلام در جایی دیگر به جای مقابله با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: هدف دیگر از تشکیل گروه‌های تروریستی داعش نشان دادن جلوه بد از دین اسلام و دین رحمت است و آنها قصد دارند تا دین اسلام را که یک دین عقلانی است به یک منظر غیرعقلانی و وحشت تبدیل کنند، داعش از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت می شود تا مانع گسترش اسلام شود.

در ادامه ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان با تشکر از برگزاری این دیدار گفت: کشور پاکستان و ایران به لحاظ فرهنگی به هم نزدیک هستند و روابط دیرینه با یکدیگر دارند.

وی افزود: بنده فکر می‌کنم طی سالیان دراز این روابط فرهنگی استحکام یافته و تبدیل به یک روابط سیاسی محکم شده است، در واقع طی سالیان گذشته هر دو کشور شباهت زیادی در رویکردهای سیاسی خود داشتند.

رئیس مجلس سنای پاکستان ادامه داد: امروز حقوق مردم دنیا به خاطر امپریالیسم ضایع شده است، خواه این حقوق مردم فلسطین باشد و یا حقوق مردم کشمیر و یمن.

ربانی گفت: بنده معتقد هستم دولت های اسلامی باید اختلاف نظر با یکدیگر را کنار بگذارند و یک امت واحد اسلامی را تشکیل دهند.

وی گفت: دو کشور پاکستان و ایران می توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، اگر چه در حوزه قضایی بین دو کشور مسایل اساسی وجود دارد، اما با این وجود باز هم می‌توانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس مجلس سنای پاکستان خطاب به رئیس قوه قضاییه گفت: دادگاه فدرال پاکستان می تواند از تجربیات ایران استفاده کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.