امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 38449
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 12 آذر 1395 - 16:54 | | ارسال توسط :

مطالبه عمومی ملت اقدام انقلابی مسئولان در قبال نقض برجام است/ اگر واقعا پای اطرافیانتان به حقوق‌های نجومی آلوده نیست برخورد قاطع کنید

امام جمعه زرگرشهر گفت: آنچه که ملت به‌عنوان مطالبه عمومی از مسئولان در قبال مسئله نقض برجام می‌خواهند اقدام انقلابی در قبال این تحریم‌ها برای رفع نگرانی‌ها باشد و شاهد هستیم نگرانی مردم و رهبر در مورد مساله حقوق‌های نجومی حل نشده است.

شیخی

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زرگرشهر با اشاره به وظایف مومنان در قابل رهبر جامعه اسلامی اظهار کرد: ما افراد حاضر در قبال رهبر واجد شرایط و عالم جامعه اسلامی مسئول هستیم و نباید با مجادله باطل بر جاه طلبی خود سرپوش بگذاریم.

وی افزود: کسی که حق برای او مشخص است فقط در دو صورت جاه‌طلبی و زر اندوزی دنیا و یا حمایت از اطرافیان حق را مخفی و سعی در نادیده گرفتن آن می‌کند.

امام‌جمعه زرگر شهر تصریح کرد: در هر دوره و زمانی انسان‌ها در معرض این خطر هستند که از حق به سمت باطل بروند اما برای در امان ماندن از این مسئله و نادیده نگرفتن حق باید به ریسمان تقوا و رعایت پرهیزکاری چنگ زنند تا آسیبی نبینند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت نماز جمعه گفت: حضور در نماز جمعه، رعایت آدب استفاده از خطبه‌های آن از یک جمعه تا جمعه بعد کفاره برخی گناهان مومن به حساب می‌آید که نشان از عظمت جایگاه نماز جمعه در اسلام است.

حجت‌الاسلام شیخی ضمن گرامیداشت روز قانون اساسی اظهار کرد: مردم و مسئولان واقعا باید به این جمله امام(ره) اعتقاد داشته باشند که فرمودند”اساس هر کشور قانون اساسی آن کشور است، اگر مسئولانی که در قدرت و سیاست حضور دارند به این مسئله عمل کنند و پایبند باشند بسیاری از مشکملات وجود نخواهد داشت.

وی افزود: نباید برخی از مسئولان آنجا که به منافع خود نمی‌رسند با قانون زاویه پیدا کنند و مطیع نباشند، از مسئولان می‌خواهیم قانون اساسی را محور و ملاک خود قرار دهند.

خطیب جمعه بخش لاله‌آباد شهرستان بابل با اشاره به روز ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: نباید روز دانشجو فقط به جشن و سرور ختم شود، باید برای این روز برنامه‌های مناسبی از سوی مسئولان امر در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: دانشجویان باید در قبال کشور و ملت خود سه اصل غیرت، بصیرت و تقویت بنیه علمی کشور را فراموش نکنند و در این مسیر بصیرت مهمترین عامل در جهت‌دهی درست به این مجموعه است و در حادثه فتنه سال ۷۸ کوی دانشگاه شاهد بودیم که در نهایت با رهبری مدبرانه آیت‌الله خامنه‌ای(دامت برکاته) و بصرت افزایی بیشتر دانشجویان این قائله ختم شد .

شیخی با اشاره به نگرانی‌های رهبری در مورد مساله برجام در دو سال گذشته علی‌الخصوص هفته‌های اخیر تصریح کرد: برجام و مسائل پس از برجام آزمون بزرگ برای شورای عالی امنیت ملی، دولت، مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه است که امیدواریم به نگرانی‌های رهبری پایان دهند.

وی افزود: رهبری هم قبلا تاکید داشتند که اگر دوباره تحریم‌ها تصویب و قطعی شود این نقض آشکار برجام است و یادمان نمی‌رود که کمیسیون مربوطه در مجلس و آقایان قول داده بدودند اقدام متقابل انجام دهند اما تا به امروز جز سردی چیزی ندیدیم ؟ پس آن اقدام متقابل قول داده شده و این سردی و سکوت چه معنی دارد؟

خطیب جمعه زرگر شهر ادامه داد: آنچه که ملت به عنوان مطالبه عمومی از مسئولان در قبال مسئله نقض برجام می‌خواهند اقدام انقلابی در قبال این تحریم‌ها برای رفع نگرانی‌های رهبری و مردم است  و این هم مانند مساله حقوق‌های نجومی نشود که هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است.

وی در پایان گفت: قرار بود دیوان محاسبات اول آذرماه گزارشی از مساله حقوق‌های نجومی ارائه کند که نمی‌دانیم سرانجام این گزارش چه شده، دولت قرار بود اقدام عاجل کند که این تاخیر سووال بر انگیز است، اگر واقعا پای اطرافیانتان در این ماجرا آلوده نیست گزارش شفاف دهید و برخورد قاطع کنید.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.