امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 77190
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 01 بهمن 1396 - 11:35 | | ارسال توسط :

معصومین هرگز قابل نقد نیستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی که درس حوزوی را به درستی نخوانده اند با سیاسی بازی می خواهند همه چیز را به نقد بکشانند، معصومین(ع) که غیر از رضای الهی چیزی نمی گویند هرگز قابل نقد نیستند.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: عالم هستی با پیشرفت علم بیش تر از گذشته نمایان شده است.

وی در ادامه بررسی نمایه های خالق در عالم هستی افزود: خداوند طی مراحلی پیچیده و دقیق و کاملاً حساب شده عالم هستی را آفریده است؛ البته در این راستا تحقیقات دانشمندان بزرگ جهان این پیچیدگی ها را نمایان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ابراز کرد: خداوند طی مدت شش روز عالم هستی را آفریده است ولی دانشمندان معتقد هستند که طی میلیون ها سال عالم هستی به شکل فعلی درآمده است و برخی از دانشمندان می گویند بعد از یک انفجار بزرگ در خورشید، سنگ بزرگی از آن جدا شد و در اثر فعل و انفعالاتی، کره زمین ایجاد شد.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: قرآن می فرماید بعد از آفرینش زمین و موجوداتی مثل گیاهان و حیوانات، انسان آفریده شد و ملائکه به خداوند اعتراض کردند و خداوند فرمود من چیزی می دانم که شما نمی دانید و آن چیز وجود مبارک اهل بیت(ع) بود که از کل هستی ارزش بیش تری دارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: برخی که درس حوزوی را به درستی نخوانده اند با سیاسی بازی می خواهند همه چیز را به نقد بکشانند، معصومین(ع) که غیر از رضای الهی چیزی نمی گویند هرگز قابل نقد نیستند؛ گرانی ها و مشکل بیکاری مردم را به سختی انداخته و این سخنان بی پایه نیز خون به دل مردم می کند.

وی گفت: عالم هستی با پیشرفت علم بیش تر از گذشته نمایان شده است، در گذشته اعتقاد بر این بود که ستارگان چراغ های آسمان ها هستند که در طول شب از سوی ملائکه روشن و در طول روز خاموش می شوند ولی امروزه علم می گوید ستارگان کرات بزرگ و کوچکی هستند که در عوالم آسمانی پراکنده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان افزود: انسان هایی که این عظمت و معجزات را نمی بینند کور هستند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.