امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55870
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, انتخابات, سخن سردبیر, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1396 - 16:30 | | ارسال توسط :

معیارهای رفتاری و اندیشه‌ای کاندیداها با دیدگاه‌های رهبری بسنجید/بشقاب‌ها را بر سر کسانی که با چلو و پلو می‌خواهند رای بیاورند بشکنید

امام‌جمعه بابل گفت: متاسفانه برخی کاندیداهای ریاست جمهوری جملاتی بر زبان جاری می‌کنند که انگار می‌خواهند چوب حراج بر سر نظام اسلامی بزنند، خود نشان دادن برای انتخابات ریاست جمهوری و غلبه بر حریف نباید همراه با سیاه‌نمایی نظام اسلامی شود.

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه بابل با اشاره به حلول ماه شعبان‌ اظهار کرد: ماه شعبان ماه بزرگی است که برکات زیادی در این ماه پر فضیلت نهفته است.

وی افزود: شعبان ماه پیامبر گرامی اسلام و صلوات رد این ماه در روایات تاکید شده است، استفاده از دستاوردهای این ماه موجب بهره‌گیری از برکات آن می‌شود.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: در ماه شعبان از صولت بر پیامبر و آل ایشان غفلت نورزید، شاخه شجره طوبی در ماه شعبان بر شما سایه افکنده و از این ماه بهره وافر ببرید.

این مقام مسئول تصریح کرد: موالید با برکتی از اهل‌بیت در ماه شعبان قرار دارد و باید در کنار جشن و سرور، به معرفت ائمه اطهار(ع) توجه بیشتری کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به روز جانباز گفت: جانبازان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند، امنیت و جایگاه امروز ما در سایه مجاهدت شهدا و جانبازان عزیز به دست آمد.

وی با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هفته کارگر دارای جایگاه ویژه است و تجلیل از کارگران در روز کارگر برای تجلیل از فرهنگ کار است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

خطیب‌جمعه بابل ادامه داد: شهید مطهری شهید گرانقدری بود که جانفشانی برای اسلام را در زمینه عقیدتی و علمی انجام داد و امام راحل عنایت ویژه‌ای به ایشان داشت، نسل ما باید با افکار شهید مطهری بیشتر آشنا و از افکار این شهید بهره ببرد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: در ایام تبلیغات انتخابات هستیم و در مناظره‌ها باید دیدگاه‌ها مورد نقد بر اساس گفتمان انقلاب قرار گیرد، نباید صحنه‌های تلخ گذشته تکرار شود.

روحانی ادامه داد: تکرار مناظره‌ها در طول سال می‌تواند از انفجارهایی که ما حصل آزاد شدن فضای انتقاد است کم کند و مناظره‌های گفتمانی موجب حل بسیاری از مسائل می‌شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی کاندیداهای ریاست جمهوری جملاتی بر زبان جاری می‌کنند که انگار می‌خواهند چوب حراج بر سر نظام اسلامی بزنند، خود نشان دادن برای انتخابات ریاست جمهوری و غلبه بر حریف نباید همراه با سیاه‌نمایی نظام اسلامی شود.

امام‌جمعه بابل گفت: انتخابات تمام می‌شود اما آثار تخریب‌ها جامعه را سال‌های متمادی در بر می‌گیرد، معیارهای رفتاری و اندیشه‌ای کاندیداها با دیدگاه‌های رهبری سنجیده شود.

وی با اشاره به انتخابات شورای اسلامی شهر اظهار کرد: متاسفانه برخی از کاندیداهای شورای اسلامی به جای معرفی برنامه‌های خود به دادن پول، شام و ناهار می‌پردازند، در شوراها مردم چشمان خود را باز کنند و چهره‌ها را به دقت بسنجند.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: بشقاب‌ها را بر سر کسانی که با چلو و پلو می‌خواهند رای بیاورند بشکنید و  اگر در ادوار گذشته با این افراد مقابله می‌شد الان ما شاهد این شیوه‌های غیر اخلاقی‌نبودیم.

وی ادامه داد: با این شیوه‌های غیر اخلاقی مقابله کنید، پول دادن و غذا دادن موجب تخریب فرهنگ عمومی جامعه می‌شود و اثرات تخریبی زیادی دارد.

خطیب جمعه بابل در پایان گفت: تخریب بر سیره و شیوه انتخابات بدترین امری‌است که برخی با شیوه‌های غیر اخلاقی رای می‌آوردند، با سفره و وعده‌های کاذب نگذاریم انتخابات باعث تخریب فرهنگ عمومی جامعه شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.