امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54661
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 27 فروردین 1396 - 10:43 | | ارسال توسط :

مناطق آزاد، دروازه قاچاق کالا

به گزارش بابل نوین، ناصر ریاحی عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مزایای مناطق آزاد عنوان کرد: جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، رقابت با دیگر کشور‌ها و نیز معافیت مالیاتی از جمله مهم‌ترین مزایای این مناطق به شمار می‌رود. وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری خارجی در مرز‌ها برای هدایت اشخاصی که تمایل به امر قاچاق دارند، […]

به گزارش بابل نوین، ناصر ریاحی عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مزایای مناطق آزاد عنوان کرد: جذب سرمایه گذاری‌های خارجی، رقابت با دیگر کشور‌ها و نیز معافیت مالیاتی از جمله مهم‌ترین مزایای این مناطق به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: جذب سرمایه گذاری خارجی در مرز‌ها برای هدایت اشخاصی که تمایل به امر قاچاق دارند، می‌تواند تغییر یابد و زمینه را برای روی آوردن آنها به فعالیت‌های قانونی فراهم کند، چرا که هم اکنون کشور از معضل قاچاق رنج برده و زمان آن رسیده تا به منظور مقابله این آسیب، راهکارهای اساسی اندیشیده شود.
ریاحی فربه بودن دولت را یکی از موانع مهم این مناطق برشمرد و افزود: از آنجایی که هم اکنون شاهد مدیریت کارآمد دولتی‌ها نیستیم لذا نیاز به حضور بخش خصوصی در این مناطق احساس می‌شود.
این عضو اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: با وجود اعطای یارانه دولتی برای زیرساخت‌ها و همچنین هزینه‌های عمومی مناطق آزاد، به جای رشد صادرات و رونق تولید، این مناطق به دروازه هایی برای قاچاق کالا و واردات تبدیل شده اند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.