امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58458
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 - 17:50 | | ارسال توسط :

موسوی: ورزش باستانی، ورزش ارزش‌هاست

جانشین رئیس ستاد کل و رئیس شورای عالی ورزش نیروهای مسلح گفت: شاخصه فرد انقلابی در ورزش یعنی داشتن روحیه جوانمردی و پهلوانی که مد نظر فرمانده معظم کل قوا نیز است.
چهاردهمین دوره مسابقات زورخانه‌ای جانبازان و معلولین

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای نیروهای مسلح ، امیر سرتیپ موسوی در دیدار رئیس و دبیر هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای  که سردار باران چشمه و امیر آزوره ، رئیس و جانشین تربیت بدنی ستاد کل نیز حضور داشتند ، ضمن تبریک ماه ضیافت الهی و تشکر از زحمات و عملکرد هیئت پهلوانی و زورخانه ای بر حمایت های خود و مجموعه ستاد کل از برنامه های هیئت تاکید کرد.

وی ضمن بیان این نکته که باستانی ورزش ارزش‌هاست، اظهار داشت: از نظر ما شاخصه فرد انقلابی در ورزش یعنی داشتن روحیه جوانمردی و پهلوانی که مد نظر فرمانده معظم کل قوا نیز است. وی با بیان این نکته که تمامی ظرفیت ها و منابع به صورت خیلی بهتر از سازمان های دیگر در نیروهای مسلح وجود دارد، خواستار تلاش بیشتر برای ترویج فرهنگ پهلوانی که ریشه در تاریخ کهن این سرزمین دارد، شد.

امیر موسوی عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از مفاهیم پهلوانی و این فرهنگ تاریخی و مذهبی و ملی کشورمان که ریشه نظامی داشته و برای مبارزه با ظلم و استبداد و متعلق به ما بوده ، امروز کمرنگ شده است و نیروهای مسلح می بایست به صورت جدی در این امر وارد شود و بتوانیم این فرهنگ اصیل را در بین تمامی کارکنان و رشته های مختلف ورزشی نیروهای مسلح و حتی کشور ترویج و گسترش دهیم.

در ابتدای جلسه سردار سرتیپ پاسدار عبدالله عراقی، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و رئیس هیئت زورخانه ای نیروهای مسلح ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هیئت پهلوانی در طی این چند سال گفت: با اینکه مجموعه ستاد کل نیروهای مسلح از عملکرد هیئت راضی است، اما از نظر خود هیئت عملکردها راضی کننده نیست و با توجه به منابع و پتانسیل موجود می توان اقدام های اساسی و بهتری صورت گیرد و این امر مستلزم حمایت و پشتیبانی ستاد کل از برنامه های هیئت است.

سپس سرهنگ پاسدار حمید باقری، دبیر هیئت نیز یکی از وظایف اساسی هیئت را ترویج فرهنگ پهلوانی در سایر رشته های ورزشی عنوان کرد و اینکه انجمن های ورزش زورخانه ای و شورای ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزش نیروهای مسلح در استان ها به همین منظور تشکیل شده که پس از اتمام انتصاب ها و برگزاری جلسه هماهنگی ، فعالیت انجمن ها به شکل واقعی و اثربخش خود آغاز خواهد شد.

سردار باران چشمه نیز در سخنانی ضمن تشکر از سردار عراقی و مجموعه هیئت پهلوانی و زورخانه ای نیروهای مسلح ، بر حمایت های تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح از برنامه های هیئت تاکید کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.