امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60768
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 15 تیر 1396 - 11:38 | | ارسال توسط :

موسیقی مازندرانی ثبت جهانی می‌شود

آخرین راوی موسیقی خنیاگری مازندران گفت: در تلاش هستیم تا به زودی موسیقی مازندرانی را به ثبت جهانی سازمان یونسکو برسانیم.

به گزارش بابل نوین، محمدرضا اسحاقی گرجی در کنسرت آموزشی آموزشگاه موسیقی مشتاق در سالن بصیرت بهشهر، از گزارش خلاف واقع که بر علیه وی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال شده بود گلایه کرد و افزود: در طی ۷۰ سال عمر خود یک گزارش خلاف نداشتم اما در مدت چند ماه ۷۰ گزارش خلاف بر علیه من تنظیم و به اداره کل ارشاد استان ارسال شد که برای همه مسئولان تعجب آور بود که البته برخی افراد می خواهند حاشیه سازی کنند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه توانسته موسیقی مازندرانی را در طی ۳۰ سال گذشته به کشور و دنیا بشناساند، افزود: موسیقی مازندرانی در حال ترویج است و در حال حاضر موسیقی مازنی را بسیاری از کشورهای دنیا می شناسند و در تلاش هستیم تا به زودی موسیقی مازندرانی را به ثبت جهانی سازمان یونسکو برسانیم.

این استاد برجسته موسیقی مازندران گفت: هیچ قومی در ایران به اندازه استان مازندران روایت ندارد درحالی که حدود ۸۰ روایت در مازندران جمع آوری شده است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: موسیقی مازنی یادگار نیاکان ما است و باید موسیقی های بومی و محلی را حفظ و زنده نگه داشت تا به فراموشی سپرده نشود زیرا هنر می تواند روح انسان را به کمال برساند.

وی در پایان تاکید کرد: انرژی نوجوانان و جوانان باید تخلیه شود و برای جهت دار کردن این انرژی، چه بهتر که در راه موسیقی و فرهنگ و هنر صرف شود.

به گزارش ایسنا، مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر نیز در این مراسم اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر در جامعه بسیار اثرگذار است و ترویج هنر می تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد برای اهالی هنر حاشیه هایی ایجاد می کنند اما قطعا شأن و جایگاه هنرمندان باید حفظ شود، به ویژه هنرمندان پیشکسوت به عنوان سرمایه های غنی و ارزشمند این مرز و بوم که باید قدر آن ها را بدانیم و از تجربیات آن ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر خاطرنشان کرد: همه کسانی که جایگاه فرهنگ و هنر را می شناسند می دانند که هنرمندان معاصر سرمایه های فرهنگی کشور هستند و باید قدر استاد فرهیخته ای مانند محمدرضا اسحاقی آخرین راوی موسیقی خنیاگری مازندران که اهل شهرستان بهشهر است را بیشتر بدانیم.

فلاح گفت: در شرایط فعلی که آسیب های مختلف اجتماعی گریبان گیر آحاد جامعه شده است؛ کسی که مشغول فعالیت های هنری باشد از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون می ماند و به همین دلیل خانواده ها باید از سلایق فرهنگی و هنری فرزندان خود حمایت کنند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات برای ۵ انجمن هنری بهشهر، برگزاری جام باشگاه های کتاب خوان، نمایشگاه کتابت وحی و نمایشگاه هنرهای تجسمی در ۳ ماهه سال جاری در بهشهر، افزود: زیرساخت های فرهنگی در بهشهر در حال بهبود است و این فقط با حضور هنرمندان و هنردوستان امکان پذیر بود و باید آموزشگاه ها و انجمن های هنری حمایت و تقویت شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر اظهار کرد: کتاب شاعران اشرف در سال جاری به چاپ رسید که آثار شعرای برجسته شهرستان بهشهر در این کتاب آمده و در حال توزیع در کتاب فروشی های شهرستان بهشهر و استان مازندران است.

به گزارش ایسنا، در پایان این کنسرت آموزشی با حضور فلاح ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر و استاد محمدرضا اسحاقی از چند استاد برجسته موسیقی شهرستان بهشهر با اهدای لوح سپاس قدردانی شد./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.