امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81337
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی تاریخ انتشار : 25 فروردین 1397 - 13:13 | | ارسال توسط :

مکارم اخلاق پیامبر باید شالوده زندگی ما باشد/ علیرضا اباذری

امروز برماست که جان در گروه کلام آن مرد ربانی قرار دهیم تا مکارم اخلاقش، شالوده زندگی ما باشد و بعثت آن دردانه خلقت به بار بنشیند که این حداقل بدهکاری ما به آن مرد الهی است.

به گزارش بابل نوین، واقعه بزرگ و تاریخی بعثت پیامبر همواره منشا آثار هنری زیادی برای هنرمندان با ذوق و قریحه شد و این رویداد مهم را با زیباترین تعابیر وصف کردند، علیرضا اباذری نیز در یادداشت زیر که به صورت اختصاصی در اختیار بابل نوین قرار گرفت،از مبعث مردی سخن گفت که همه ارزش‌های الهی در او نمایان بود.

صدای امین وحی سکوت حرا را شکست و پیام معبود به گوش اکمل مخلوقین رسید، آسمان غرق در نور شد، خندان از قبول چراغ هدایتش کوه به خویش بالید و زمین مفتخر گشت  که زیرپای مردی قرار دارد که عهد الست به وحدانیت حق، قالوا بکی گفت و حضرت دوست او را لایق سوگند و مخاطب خویش دانست.

آری رجب ماه بعثت مردی شد که خداوند او را حبیب خویش خواند و او را از مشقت در عبادتش نهی نمود که احمد جانت برایم شیرین و مشقتت بر ما سخت، “طه ما انزلنا علیک القرآن یتشقی ” .

و انگار برای مهر ردن به این قولش او را به سوی خویش فراخواند و بارق به زیر پایش بنهاد تا بزم شاهانه خویش را با او در بالاترین مقام داشته باشد و آنقدر فاصله‌ها را کم کرد که از سدره‌المنتهى نیز گذشت و فاصله را به اقرب وجه رساند برای بستن توهم خلق که او را با خالق یکسان ندانند، فروفرستاد.

او را اسوه اخلاق و خلق عظیم دانست، او را رحمتی برای جهانیان و وجودش را شامن فرونشاندن خشم و غضب الهی و دور کننده عذاب الهی و آن نگار بی‌مکتب به غمزه مساله‌آموز هزاران مدرس و معلم شد.

آن رسول اُمی تعلیم و تزکیه خلایق به دوش گرفت و چه دلسوزانه رنج‌ هدایت را به قلب مهربانش کشید و جسم عزیزش به تعب همراه گشت تا شاید عداسی به بسم‌الله مسلمان گردد و بلالی از بردگی‌ها رها و یاسر و سمیه‌ای در قلبت میهمان الهی.

اما امروز برماست که جان در گروه کلام آن مرد ربانی قرار دهیم تا مکارم اخلاقش، شالوده زندگی ما باشد و بعثت آن دردانه خلقت به بار بنشیند که این حداقل بدهکاری ما به آن مرد الهی است.

باشد تا روزی که جهان سر تعظیم به تعلیم و تسلیم به فرامینش بگذارد تا صلح و دوستی جای هر قهر و کینه‌ای را بگیرد، شمشیر همیشه در غلاف بماند و ویرانی، کشتار و تسلیم نفس‌دون بودن از زندگی ابنای آدم دور گردد. که آن روز جبران زحمت آن نور الهی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.