امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73257
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 آذر 1396 - 19:11 | | ارسال توسط :

میری: رشد ۲۵ درصدی صادرات طلای سرخ ایرانی/ تولید زعفران به ۳۳۶ تن می رسد

به گزارش بابل نوین، غلامرضا میری نایب رییس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران در دو هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ در بازار ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و حداکثر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان است. وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران افزود: براساس […]

به گزارش بابل نوین، غلامرضا میری نایب رییس شورای ملی زعفران از ثبات نرخ زعفران در دو هفته اخیر خبر داد و اظهار کرد: اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ در بازار ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و حداکثر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات زعفران افزود: براساس آمار هفت ماهه گمرک، ۶۰ تن و ۲۱۳ کیلو زعفران با ارزش بالغ بر ۸۶ میلیون و ۵۰۰ هزاردلار صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

میری ادامه داد:در صورت استمرار روند ثبات قیمت زعفران پیش بینی می شود که تا پایان سال مجددا صادرات طلای سرخ ایرانی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

نایب رییس شورای ملی زعفران قیمت زعفران در بازار را پیش بینی کرد و گفت: قیمت زعفران همانند سایر کالاها، تابع عرضه و تقاضا در بازارهای داخلی و خارجی است و هم اکنون نمی توان قیمت دقیقی را برای این محصول در بازار پیش بینی کرد.

وی یادآورشد: براساس برآورد وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید، تا پایان فصل حدود ۳۳۶ تن زعفران از کل کشور برداشت خواهد شد.

میری، با بیان اینکه میزان مصرف زعفران در داخل ناچیز است، تصریح کرد: سالانه حداکثر ۱۰۰ تن زعفران در بازار داخل مورد استفاده قرار می گیرد و طبیعی است که مابقی آن به بازارهای هدف باید صادر شود که این امر تنها در صورت ثبات نرخ زعفران تحقق می یابد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.