امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61483
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 26 تیر 1396 - 11:07 | | ارسال توسط :

میزان فوت ناشی از تصادفات رانندگی سه ماهه امسال در مازندران ۱۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: افزایش 10 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی سه ماهه امسال در مازندران ثبت شده است.

به گزارش بابل نوین، علی عباسی اظهار کرد: در سه ماهه امسال ۱۵۹ نفر که ۱۱۷ مرد و مابقی زن بودند بر اثر تصادف رانندگی جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در تمامی محورها به جز محور برون شهری آمار افزایش یافت، تصریح کرد: جاده های برون شهری با ۱۰۹ مورد با افزایش ۲۵ درصدی و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با ۴۴ و راه روستایی با ۶ مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۲۹، بابل با ۲۱ و آمل با ۱۹ مورد بیشترین و فریدونکنار تنها شهر بدون فوتی گزارش شده است.

عباسی افزود: در زمان وقوع تصادف ۴۴ نفر از عابران پیاده ، ۴۲ سرنشین، ۳۶ راننده، ۳۴ موتورسوار و ۳ دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی فرستاده می شود در این سازمان ثبت شده است، اظهار کرد: در سه ماه امسال، ۳هزار و ۷۷۵ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲درصد کاهش داشت.

وی گفت: دستگاه های اجرایی مازندران می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.