امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24268
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 07 اردیبهشت 1395 - 8:57 | | ارسال توسط :

ناهماهنگی بین ادارات موجب خاموش ماندن موتورهای زمین‌های زراعی لاله آباد شد/ مردم شهر خوشه‌های زرین ناراضی‌اند

در سال "اقتصاد مقاومتی" اقدام و عمل، اعتراضات شدید مردم بخش لاله‌آباد در پی عدم سوخت رسانی به موتورهای آب زمین‌های زراعی همچنان ادامه دارد.

n00185735-b

به گزارش بابل نوین به نقل از بلاغ، همه مردم ایران در ابتدای سال جاری با سخنرانی و رهنمودهای مقام‌معظم رهبری در باب شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات معیشت مردم توسط مسئولان و نامگذاری سال۱۳۹۵ با نام “اقتصاد مقاومتی” اقدام و عمل بارقه امید در دلشان جوانه زد.

گویی این چراغ راه، که تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، باعث  می‌شود مسئولان با توجه بیشتر، اقداماتی راهگشا و عملیاتی در جهت تحقق این شعار بردارند.

اما آنچه امروز به آن می‌نگریم جای بسی افسوس دارد که در اولین ماه سال ۹۵ شاهد عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان بابل باشیم تا جایی که صدای نارضایتی مردم زحمت‌کش و کشاورز بخش لاله آباد این شهرستان را درآورده است.

خبرنگار بلاغ با حضور در منطقه، خود شاهد اعتراضات مردم بود که نکاتی همچون، بی‌توجهی مسئولان به وضعیت کشاورزان در زمان  کاشت، داشت و برداشت، دغدغه آبیاری زمین‌های کشاورزی، دغدغه تهیه سوخت برای موتورهای چاه‌های زراعی، عدم رسیدگی به مشکلاتی مانند گرانی کود مورد نیاز زمین‌های کشاورزی، توزیع نامناسب سوخت و کود در سطح منطقه و  ورود برنج‌های خارجی به کشور از بیشترین گلایه‌های مردمی بود که در پی روزی حلال باید به‌دنبال برطرف کردن نیازهای اولیه تولید محصول کشاورزی‌شان باشند.

نکته جالب آنکه وقتی با مردم لاله‌آباد و اهالی زرگر‌شهر صحبت می‌کنید، از نام شهرشان می‌گویند و زبان طعنه به مسئولان باز و عنوان می‌دارند وقتی این شهر به خوشه‌های زرین شناخته می‌شود، چرا مسئولان بومی و شهرستان توجهی به شکوفایی بیشتر این منطقه نمی‌کنند؟

علت عمده اعتراضات مردم بخش لاله آباد عدم سوخت‌رسانی به موتورهای چاه‌های زمین‌های زراعی منطقه در دو ماه گذشته عنوان شد که این مسئله باعث اعتراضات شدید مردم به جایگاه‌داران منطقه و حضور برخی دهیاران به همراه کشاورزان در بخشداری لاله آباد شد.

در پی تماس تلفنی با ولی‌الله جعفری بخشدار لاله‌آباد، وی ضمن تایید خبر فوق عنوان کرد: با توجه به مسئولیت نظارتی بخشداری لاله‌آباد  براساس قانون، گلایه‌های کشاورزان منطقه در جهت عدم تامین سوخت مورد نیاز برای آب رسانی به زمین‌های کشاورزی در مکاتبات  متعدد به مسئولان شهرستانی از جمله فرماندار بابل، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، ریاست اداره جهاد کشاورزی شهرستان، مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی و مدیریت امور آب منطقه‌ای منعکس شد، ضمنا جهت تسریع در برطرف شدن مشکل، نامه‌ای به امام جمعه زرگرشهر زده شد ولی همچنان مشکلات فوق پا برجاست.

جعفری افزود: البته دستگاه‌هایی مانند امور آب منطقه‌ای و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی مواردی چون سند‌دار نبودن برخی چاه‌ها و استفاده از سفره‌های آب زیر‌زمینی به صورت غیرمتعارف و  عدم ثبت شماره سریال مجوز در سایت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را دلیل عدم بهره‌مندی برخی از کشاورزان از سوخت مورد نیاز و استفاده از آب چاه‌ها می‌دانند که امیدوارم در شرایط کنونی با راهکار مناسب مشکل برطرف شود.

با توجه به مشکلات و نارضایتی شدید مردم لاله آباد از برخوردهای نامناسب بیم ایجاد تنش‌های بیشتر در منطقه می‌رود ، هرچند باید حداقل دو سه ماه قبل از فصل آماده‌سازی زمین‌های زراعی این مشکلات در نشست مشترکی توسط مدیران مربوطه  حل می‌شد ولی فعلا مردم منطقه در پی اقدام عاجل مسئولان هستند که تدبیر فرماندار دولت تدبیر و امید در سطح شهرستان بابل را می طلبد تا با تشکیل جلسه فوری زمینه‌های حل این مشکل را ایجاد و در جهت تحقق بخشیدن به شعار اقتصاد مقاومتی  مقام معظم رهبری اقدام جدی نشان دهد.

مردم منطقه لاله آباد فعلا نگاه خود را به فرماندار شهرستان بابل معطوف کرده‌اند تا ببینند نماینده عالی دولت تدبیر جهت حل این مشکل چه می‌کند؟

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.