امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24225
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1395 - 12:17 | | ارسال توسط :

بیشترین جمعیت معتکفین آقا و خانم بابل در مسجد کاظم بیک

مسجد کاظم‌بیک محله سرحمام بابل پذیرای بیشترین معتکف در این شهر بود.

اعتکاف کاظم بیک ( (۲۵)

به گزارش بابل نوین، در روزهای پرخیر و برکت اعتکاف در سراسر ایران اسلامی و شهرستان بابل، مسجد کاظم‌بیک محله سر حمام از محله‌های قدیمی و اصیل بابل می‌باشد که میزبان بیش از ۴۰۰ معتکف بود.
این استقبال چشم‌گیر که هرساله نیز بیشتر می شود به جهت برنامه‌های مناسب فرهنگی مذهبی خاصی است که در این بنا در طول سال علی‌الخصوص مناسبت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

نکته قابل توجه آن‌که بیشتر جمعیت معتکفین حاضر در مسجد کاظم‌بیک بابل را بانوان و جوانان تشکیل می‌دادند که نشان از کارکرد فرهنگی مذهبی مسئولان این مسجد در بین خانواده‌های اطراف مسجد، این محله و سطح شهرستان بابل است.

گفتنی است در دومین روز برگزاری مراسم اعتکاف این مسجد حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل با حضور بین معتکفین به سخنرانی در زمینه بهره‌گیری از فرصت‌های روزهای اعتکاف پرداخت.

لازم به ذکر است مسجد و مدرسه در سال ۱۰۹۲ توسط حاج کاظم‌بیک ساخته شده و تقریبا از آن زمان تا کنون مکانی برای راز و نیاز با خداوند، برگزاری نمازجماعت و مراسمات مذهبی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.