امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63327
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 20 مرداد 1396 - 17:05 | | ارسال توسط :

نمایندگانی که کارهای بچه‌گانه انجام می‌دهند در شان ملت ایران نیستند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: مجلس شورای اسلامی محل دعوا، رفتارهای بچه‌گانه و الفاظ زشت نیست و نمایندگانی که کارهای بچه‌گانه انجام می‌دهند در شان ملت ایران نیستند، امام راحل(ره) مجلس شورای اسلامی را عصاره ملت دانستند اما امروز ما شاهد حضور نمایندگانی هستیم که رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که مایه شرمساری است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد اظهار کرد: در روایات و تفاسیر مختلفی بر اهمیت نمازجمعه تاکید شده است به گونه‌ای که پیامبراکرم (ص) آن را مقدم بر جنگ می‌دانستند و برای اقامه نمازجمعه غزوات خود را به تاخیر می‌انداختند.

وی افزود: ما شیعیان نیز باید به تبعیت پیامبر اکرم در برپا داشتن نمازجمعه همت کنیم و امیدوارم خداوند قدرت درک این فرضه بزرگ را به همه ما عنایت کند.

امام جمعه لاله‌آباد با اشاره به فرارسیدن روز حمایت از صنایع کوچک ادامه داد: صنایع در کشور ما به طور خاص در استان مازندران و به ویژه شهرستان بابل با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و باید به حوزه کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری توجه ویژه‌ای کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: براساس گزارشات بین‌المللی و آماری که از وضعیت ۱۸۰ کشور گرفته شد ایران در رتبه ۱۵۰ ام قرار دارد که نشان از عملکرد ضعیف ما در این حوزه مهم دارد و هنگامی که صنایع کوچک و نوپا در حال شکل‌گیری هستند از آنان حمایتی نمی‌شود.

حجت‌الاسلام شیخی‌ گفت: در کشورهای مختلف برای تشکیل کسب‌وکار پس از تشکیل مراحل قانونی در کمتر از یک هفته می‌توانند وارد کار شوند اما در ایران این روند بیشتر از یک ماه طول خواهد کشید و برای دریافت مجوز باید درگیر کاغذبازی‌های طولانی شوند.

وی افزود: بنا به گفته برخی از مسئولان شهرستان بابل در عرصه جذب سرمایه‌گذار بسیار ضعیف عمل بود، با وجود چنین شرایطی نمی‌توان برای جوانان شغلی ایجاد کرد و رونق اقتصادی شکل نخواهد گرفت.

خطیب جمعه لاله‌آباد تاکید کرد: در سال تولید ملی، اشتغال و تولید از دولت دوازدهم و مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا با جدیت به عرصه تولید توجه و از کسب‌وکارهای کوچک حمایت کنند تا جذب سرمایه‌گذاری محقق شود، کشورهایی که از استان ما نیز کوچکتر هستند صادرات حجم بالایی از اقتصادشان را تشکیل می‌دهد اما در ایران شرایط برعکس است، زیبنده کشور و مردم ما این نیست که حجم واردات از صادراتمان بیشتر باشد.

وی یادآور شد: موضعی که رییس‌جمهور اخیرا در برابر کشورهای زورگو در پیش گرفته است موضعی انقلابی است که باید این روش ادامه داد، ملت ایران از مسئولان انتظار دارند تا در برابر زورگویی‌های دشمنان موضع انقلابی اتخاذ کنند.

شیخی با انتقاد از حرکت ناپسند نمایندگان  ادامه داد:جلس شورای اسلامی محل دعوا، رفتارهای بچه‌گانه و الفاظ زشت نیست و نمایندگانی که کارهای بچه‌گانه انجام می‌دهند در شان ملت ایران نیستند، امام راحل(ره) مجلس شورای اسلامی را عصاره ملت دانستند اما امروز ما شاهد حضور نمایندگانی هستیم که رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که مایه شرمساری است.

امام جمعه زرگرشهر تصریح کرد: نمایندگانی که در اکثر جلسات حضور ندارند چگونه برای آینده مردم تصمیم خواهند گرفت، آنان باید به عنوان کارشناس وکیل مردم باشند اما چرا باید میزان رای ممتنع در مجلس ما اینقدر بالا باشد، رای ممتنع یعنی آقایان لایحه را نفهمیدند، در تصویب برنامه ششم توسعه و به طور متوسط در هر جلسه حداقل ۱۰۰ نفر غایب بودند یا در هنگام مذاکرات مشغول حرف، قدم زدن، مصاحبه هستند پس آقایان چرا به مجلس وارد شدند؟

حجت‌الاسلام شیخی‌ با اشاره به مشکلات بخش لاله‌آباد در پایان گفت: دولت باید راهبردی را اتخاذ کند تا کشاورزان ما سرخورده نشوند و به جای واردات برنج‌هایی که سمی هستند و منجر به هزینه‌های گزاف درمانی خواهد شد در حوزه کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی سرمایه‌گذاری کنند تا برنج خوب و باکیفیت وارد بازار شود در اینجا لازم است از نمایندگان و سرمایه‌گذاران دعوت کنم تا در حوزه فرآوری محصولاتی چون کاه برنج وارد شوند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.