امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66307
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 02 مهر 1396 - 19:46 | | ارسال توسط :

نگاه علمی برای برون‌رفت از معضل انباشت زباله منطقه انجیل‌سی ضروریست

رییس کمیسیون خدمات شهری و پسماند شورای شهر بابل گفت: نظارت و انجام پروژه‌های زیست محیطی توسط دستگاه‌های علمی و پژوهشی باید با بهره‌گیری از دانش‌ و دستاوردهای علمی مدنظر مدیریت شهری باشد.

به گزارش بابل نوین، مرمر فیروزپور رییس کمیسیون خدمات شهری و پسماند شورای اسلامی شهر بابل اظهار کرد : برای برون رفت از  معضل انباشت زباله در منطقه انجیل‌سی باید نگاه علمی داشت و این مساله امری ضروریست.

وی افزود: جهت تحقق این مسئله همراه با بازدید میدانی از  پروژه‌های در دست اقدام سایت انجیل‌سی، جلسه‌ای با حضور چند تن از اعضای محترم شورا، سرپرست شهرداری، معاونت خدمات شهری و دیگر مدیران دوایر ذیربط به همراه  دکترجهانشاهی عضو محترم هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با موضوع بررسی و کارشناسی طرح تصفیه شیرابه و احداث سوله برای تولید کودکمپوست برگزار شد.

 رییس کمیسیون خدمات شهری و پسماند شورای شهر بابل ادامه داد: دفن زباله در انجیل‌سی تنها تهدید برای این منطقه نیست بلکه تهدیدی بسیاری جدی و مشکل‌آفرین در حوزه زیست محیطی برای شهرستان بابل خواهد بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: توسعه و پیشرفت پروژه دفن بهداشتی زباله به صورت علمی مدنظر قرار دارد، نگاه امروز ما به شهر بر مبنای انسان محور، زیست‌پذیری و سلامت است، این نگاه قطعا در این منطقه خلاصه نمی‌شود.

فیروزپور با اشاره به طرح احداث سوله برای کود کمپوست افزود: با گسترش شهرنشینی و افزایش روزافزون جمعیت در شهر موضوع زباله به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مسائل مهم روز دنیا تبدیل شده است لذا باید برای رفع این مشکل الگوهای متفاوتی همچون دفن بهداشتی، تفکیک از مبدا، پردازش در مقصد و در نهایت تولید کود کمپوست را در نظر داشته باشیم.

وی یادآور شد: با اجرای سایت تبدیل زباله به کود، از دفن سنتی زباله جلوگیری شده و بی‌شک بخش اعظم آن به کود تبدیل خواهد شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری و پسماند شورای شهر بابل در پایان با اشاره به رسالت ذاتی شوراها و شهرداری‌ها در حوزه مدیریت شهری و مسائل زیست محیطی به نقش آموزش با هدف افزایش توانمندسازی مسئولان اجرایی و تقویت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف گفت: نظارت و انجام پروژه‌های زیست محیطی توسط دستگاه‌های علمی و پژوهشی علی‌الخصوص دانشگاه فنی مهندسی نوشیروانی باید با بهره‌گیری از دانش‌، دستاوردهای علمی و با همت راسخ کمک حال مجموعه مدیریت شهری باشد و در این راستا نگاه به حل این معظل بزرگ زیست محیطی بر هرگونه منافع مالی ترجیح داده شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.