امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 42157
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 دی 1395 - 13:50 | | ارسال توسط :

نگرانی سهامداران از بازگشایی نمادهای بانکی

یک کارشناس اقتصادی معتقد است:‌ بازگشایی نماد بانکی ها بیشترین زیان را شامل حال سهامداران خرد خواهد کرد.

به گزارش بابل نوین، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی عباسی کارشناس بورس درخصوص چگونگی بازگشایی نمادهای بانکی با کمترین تبعات در بازار سرمایه، افزود:  ترس از ریزش موقت شاخص با بازگشایی نماد بانکی باعث شده هم اکنون بازار سهام به حالت یک بیمار در بیاید و نتواند در مسیر درست گام بردارد.

وی بابیان اینکه  چنین نگرانی درخصوص بازگشایی گروه پالایشی نیز پیش از این  وجود داشت،اظهار کرد: نماد این گروه ها  با یک اصلاح و ریزش موقت در شاخص همراه شد  اما بازار سهام پس از مدتی  به مسیر اصلی خود بازگشت.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد:  واهمه و ترس حاکم بر بازار سهام موجب شده تا  قیمت بسیاری از سهم های غیر مرتبط با بانکی ها تا نزدیک ۴۰ درصد ریزش داشته باشد و این اتفاق باعث ریزش کلی بازار از حیث سهام و نه از حیث شاخص شده است.
عباسی با اشاره به اینکه  بازگشایی نماد  بانکی ها بیشترین زیان را شامل حال سهامداران خرد خواهد کرد ، ادامه داد: بازگشایی هرچه زودتر این نماد ها  شوک وارد بر بازار را  کمتر خواهد کرد.

فلاکت مالی در انتظار بانک های زیان ده

 همایون دارابی کارشناسان بورس نیز دراین زمینه گفت: اختلاف میان بانک‌ها، سازمان بورس، بانک مرکزی و سازمان حسابرسی موجب شد تا اطلاعات نمادها برای بازگشایی تا کنون مشخص نباشد.

وی تصریح کرد: بدهی شدید دولت به بانک ها و عدم پرداخت بهره واقعی یا باز پرداخت این وام‌ها، رکود شدید اقتصاد و بالا بودن جریمه اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزی را موجب شده و  نظام بانکی کشور را در معرض آسیب جدی قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.