امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66284
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 02 مهر 1396 - 19:42 | | ارسال توسط :

هدف اعزام مبلغ در ایام محرم بیان عبرت های عاشورا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی هدف از اعزام مبلغان به ویژه در ایام محرم الحرام بیان معارف، فلسفه، نهضت، درس ها و عبرت های عاشورا دانست و گفت: تبیین این موضوعات برای شیفتگان و دلباختگان اباعبدالله الحسین (ع) در مجالس سوگواری تاثیر بسزایی بر زندگی عموم مردم جامعه اسلامی دارد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام صمد قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عصر امروز در نشست با معاونین اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، هدف از اعزام مبلغان به ویژه در ایام محرم الحرام بیان معارف، فلسفه، نهضت، درس ها و عبرت های عاشورا دانست و افزود: تبیین این موضوعات برای شیفتگان و دلباختگان اباعبدالله الحسین (ع) در مجالس سوگواری تاثیر بسزایی بر زندگی عموم مردم جامعه اسلامی دارد.

هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از تاثیرگذاری قیام عاشورا

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از تاثیرگذاری قیام عاشورا بر عموم مردم جامعه اسلامی است که نسل جوان جامعه اسلامی با تربیت حسینی، روحیه شهادت طلبی و ظلم ستیزی شجاعانه در برابر دشمنان اسلام ایستادند و از کشور خود دفاع کردند.

حجت الاسلام قربان پور با اشاره به جمله امام که فرمودند” محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته”، بیان داشت: آموزه های قیام کربلا در دوران انقلاب و پس از آن تا به امروز در میان عموم مردم جامعه اسلامی جریان دارد و سبب اتحاد و پشتیبانی جامعه اسلامی از ولایت فقیه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: عزاداری ها محرم و صفر فرصتی مناسب برای تببین مکتب تشیع و اهداف امام حسین (ع) برای نسل جوان جامعه اسلامی است تا بر زندگی سیاسی، اجتماعی و خانوادگی آنان اثرگذاری مثبت داشته باشد.

وی هماهنگی و یکپارچگی سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) را مهم دانست و افزود: تمامی برنامه ها جهت هماهنگی و برگزاری هر چه بهتر سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) در همه شهرستان ها برگزار شده است تا در سال جاری نیز عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به نحو احسن برگزار شود.

برگزاری گردهمایی مبلغین استان مرکزی

حجت الاسلام قربان پور در ادامه با اشاره به برنامه های برگزار شده اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همزمان با ماه محرم، عنوان کرد: برگزاری گردهمایی هیئت های مذهبی و مداحان اراک در مسجد الزهرا اراک، گردهمایی مبلغین در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی با حضور روحانیان و چهارشنبه مراسم مشکی پوشان و استقبال از ماه محرم الحرام با حضور هیئت های مذهبی در امامزاده محمد عابد (ع) واقع در مشهد میقان از برنامه های اجرایی شده این اداره کل در ماه محرم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: گردهمایی روحانیان در شهرستان خنداب و گردهمایی هیئت های مذهبی شهرستان های آشتیان و فراهان و همچنین  گردهمایی روحانیان نیز در شهرستان شازند برگزار شده است.

اعزام ۱۲۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف استان مرکزی در ماه محرم

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه یکی دیگر از برنامه های ایام محرم الحرام اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی را اعزام مبلغ دانست و افزود: تعداد مبلغین روحانی بومی و اعزامی از قم و روحانیان مستقر در روستاها ۱۲۰۰ نفر است که وظیفه تبیین اهداف و ارزش های اباعبدالله الحسین (ع) را بر عهده دارند.

حجت الاسلام قربان پور از دیگر وظایف مبلغین را توضیح و تشریح مباحث خانواده دانست و بیان داشت: قیام امام حسین با جریان داشتن در تمامی جنبه های زندگی مسلمانان موضوعی فراگیر است و مبلغین اعزامی تبیین مباحث اخلاقی، تربیتی و اجتماعی را باید در دستور کار خود قرار دهند.

تقارن دهه اول محرم الحرام با هفته دفاع مقدس

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به تقارن دهه اول محرم الحرام با هفته دفاع مقدس بیان داشت: مبلغین با استفاده از این تقارن ارزشمند به خوبی می توانند سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس را نیز تبیین کنند.

حجت الاسلام قربان پور افزود: مبلغین با تبیین و تشریح سیره شهدای هشت سال دفاع مقدس می توانند بر نسل جوان جامعه اسلامی بسیار اثرگذار باشند و در این مسیر نقش آفرینی کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.