امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60527
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 09 تیر 1396 - 12:27 | | ارسال توسط :

«هشت میلی‌متر از انقلاب» منتشر شد

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» خاطرات شفاهی علی میرقطبی از مستند «انقلاب در سبزوار» توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب  از نحوه‌ ساخت مستند «انقلاب در سبزوار» که  […]

به گزارش بابل نوین، به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» خاطرات شفاهی علی میرقطبی از مستند «انقلاب در سبزوار» توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید و از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

این کتاب  از نحوه‌ ساخت مستند «انقلاب در سبزوار» که  با دوربین هشت میلی‌متری از تمامی اتفاقات راهپیمایی مردم سبزوار علیه رژیم پهلوی فیلم گرفته شده است، می‌پردازد.

علی میرقطبی در این مستند تظاهرات مردم، سفر علما به اسفراین و ششتمد و شهادت مردم در روزهای نهم و دوازدهم محرم ۵۷ را به تصویر کشیده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فیلم را تدوین می‌کند.

کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» روایتی از رویدادهای تاثیرگذار تاریخی سبزوار در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است و در این اثر روند فیلم‌سازی مستند در بحرانی‌ترین روزهای شرایط کشور در سال ۵۷ در قالب خاطرات علی میرقطبی مرور شده است.

«هشت میلی‌متر از انقلاب» اولین کتاب از سری کتاب‌های واحد تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سبزوار، حاصل ۲۰ ساعت گفتگو با علی میرقطبی است که از سال ۸۹ آغاز شده و مصاحبه، تحقیق و تدوین این کتاب را محمد اصغرزاده بر عهده داشته است.

چاپ اول این کتاب در ۱۳۰ صفحه، در بهار ۹۶ از سوی دفتر نشر معارف چاپ و همراه با نسخه DVD مستند «انقلاب در سبزوار» به قیمت ۵ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب «هشت میلی‌متر از انقلاب» ۱۴ تیرماه همزمان با روز قلم، با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر در سبزوار رونمایی می‌شود./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.