امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57007
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1396 - 19:53 | | ارسال توسط :

هشدار معاون تبلیغ حوزه علمیه در مورد قرارداد ننگین ۲۰۳۰

معاون تبلیغ حوزه های علمیه درباره سند فاجعه بار ۲۰۳۰ هشدار صریحی را مطرح کرد و از دستگاه ها و نهادهای ذیربط خواست در مقابل اجرای این سند ننگین بایستند.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام و المسلمین نبوی در گفت وگویی در مورد سند فاجعه بار معاهده بین دولت ایران و یونسکو بیان داشت: مساله پذیرش سند ۲۰۳۰ از سوی برخی دولت مردان، موضوعی است که به تازگی مورد اعتراض مقام معظم رهبری«مدظله العالی» قرار گرفته و ایشان به شدت اعلام نگرانی کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه ‏های علمیه، این سند را خطرناک و فاجعه بار نامید و افزود: در یک بند از این سند آمده که به واسطه آن، جمهوری اسلامی ایران متعهد می‌شود از ارزش‏های دینی خود عقب نشینی کند. از جمله اینکه برخی آموزه‏های دینی و اسلامی می‏بایست در راستای پذیرش برابری جنسیتی حذف شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی افزود: دولتمردان ایران براساس این سند، به ترویج و اجرای یک سری از قوانینی تحت عنوان حقوق شهروندی متعهد شده ‏اند که بعضی از مفاد آن به جهت قبحی که دارد، در بسیاری از جوامع غربی نیز ممنوع شده است!

معاون حوزه‏ های علمیه اظهار داشت: برخی از بندهای این سند تحت عنوان حقوق بشر به بهانه نفی خشونت، در سطوح مختلف با ارزش‏های دینی ما کاملاً مغایرت دارد مانند؛ از بین بردن ارزش ‏های جهاد و شهادت، از بین بردن بسیج دانش آموزی و دانشجویی، تسلیم شدن در قبال گروه‌ها و فرقه‌های ضاله‌ای مانند بهائیت و از همه مهم ‏تر پذیرش دخالت بیگانه در امور فرهنگی ایران، به عنوان نظارت جهانی از سوی یونسکو از جمله مقولات این سند فاجعه‌آمیز است.

این در حالی است که حتی کشورهایی با حکومت غیر اسلامی، مانند: چین، مکزیک، آلمان، یونان، هنگ کنگ، گینه، و سوئد ، قوانینی مانند ترویج و حمایت از روسپیگری را برنتافته و نسبت به اجرای آن در کشورشان اعتراض کرده‏ اند.

قابل ذکر است که از طرف یونسکو به بسیاری از کشورها به دلیل انجام ندادن برخی از قوانین این سند مانند: بازنگری قوانین مبنی بر ارائه خدمات بهداشتی برای سقط جنین آسان و رایگان، آموزش اجباری مسائل جنسی در مدارس، آموزه‏های موسوم به فمینیست، تبعیض علیه زنان و به رسمیت شناختن همجنسگرایی، اعتراض و تذکر داده است.

در بندی دیگری از این سند آمده که نباید از زنان باردار حمایت شود و برخی از شغل هایی که واقعا زنان قادر به انجام آن نیستند از لیست خارج کرده و آن را مغایر با برابری جنسیتی دانسته‏اند.

وی ضمن اظهار تاسف از  انعقاد چنین قراردادی بیان کرد: حقیقتاً برای بنده بسیار عجیب و غیر قابل توجیه است که سند تحول آموزش و پروش که کلیه مراحل قانونی آن طی گردیده و به تصویب تمام نهادهای حکومتی رسیده و حتی مقام معظم رهبری«مدظله العالی» آن را تأیید کرده است، هیچ اقدامی در جهت اجرایی شدن آن انجام نداده‏ اند؛ ولی سندی که هیچگونه مراحل قانوی را طی نکرده است در اسرع وقت اجرایی می‏شود. به گونه ‏ای که مقام معظم رهبری «مدظله العالی» شخصاً موضع گرفته و فرمودند من از نهاد‏های نظارتی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی گله مندم که چرا جلوی این سند را نگرفته‏ اند؟

حجت الاسلام و المسلمین نبوی همچنین یادآور شد: که بسیج اساتید و نخبگان حوزه‏ های علمیه پیش از این در بهمن ماه سال گذشته در مورد این سند بیانیه‏ ای صادر کرد و عمق فاجعه و زیان‏‎بار بودن این سند را اعلان نمود. ولی بعضی از بخش‏ ها آن طور که شایسته بود وظیفه خودشان را انجام ندادند.

وی در پایان گفت: از ملت بصیر و مسلمان ایران درخواست می ‏کنم این گونه قضایا را به خوبی درک کنند و از این نوع معاهده ‏ها جلوگیری نمایند و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش ‏هایی که نقش موثر در این گونه قضایا دارند، می‏ خواهیم در این خصوص با جدیت بیشتری وارد عمل شوند تا دیگر شاهد چنین معاهده هایی نباشیم./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.