امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 54474
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 25 فروردین 1396 - 16:43 | | ارسال توسط :

هشدار هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران مازندران به شالیکاران ، دامداران ،صیادان و مسافران

دمای هوا امروز در مازندران 10 تا 15 درجه افزایش می یابد و کشاورزان ، دامداران برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به خزانه های برنج و دام ها تمهیدات لازم را به عمل آورند.

به گزارش بابل نوین، اسدی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با شکل گیری جریانات جنوبی امروز ، دمای هوای مازندران همراه با وزش باد گرم در مناطق مرکزی و شرقی این استان به ۳۰ درجه سانتیگراد می رسد که سرعت وزش باد از بعدازظهر فردا تا صبح شنبه گاهی شدید پیش بینی می شود.

وی افزود: کشاورزان مازندران با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به خزانه های برنج، تمهیدات لازم را به عمل آورند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: از شنبه با تغییر جهت جریانات و شمالی شدن آن بر روی سواحل جنوبی دریای خزر ،شاهد افزایش ابر، خنک شدن هوا همراه با بارش های پراکنده در مازندران خواهیم بود که بارش ها تا یکشنبه همراه با کاهش محسوس دما ادامه دارد.

اسدی، وضعیت دریا را شنبه مواج پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،براساس این گزارش اداره کل مدیریت بحران مازندران نیز در اطلاعیه ای به همشهریان و مسافران توصیه کرد: در هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند.

همچنین مسافران از چادر زدن و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند.

با توجه به پیش بینی وزش باد شدید در استان شهرداران نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی تابلوهای تبلیغاتی و سایر سازه های موقت نصب شده در سطح شهر اقدام کنند .

به همه نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می شود ، ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمت رسانی در راههای ارتباطی را داشته باشند.

براساس این گزارش با توجه به احتمال وقوع بارش های رگباری بویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان دامداران دام های خود را در مناطق امن و به دور از دهانه مسیل ها و رودخانه ها نگهداری کنند.

با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما به همراه وزش باد شدید امروز هم استانی ها و مسافران احتیاط و دقت لازم را در جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل ها به عمل آورند.

در هنگام مواج بودن دریا از ماهیگیری ، قایق سواری و کلیه فعالیت های دریای جداً خودداری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.