امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53247
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 12 فروردین 1396 - 7:05 | | ارسال توسط :

هشدار هواشناسی و مدیریت بحران مازندران به مسافران نوروزی

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد هوای مازندران از بعداز ظهر امروز تا 14 فروردین، ابری و بارانی است و مسافران باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش بابل نوین، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دریایی، از بعدازظهر امروز از سمت غرب استان ، در سواحل و فراساحل دریای مازندران، شاهد وزش باد شدید و پیامد آن مواج و طوفانی شدن دریا هستیم .

وی افزود: بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان تا ۱۸ و در سواحل ۱۵ متر بر ثانیه و جهت غالب آن شمال تا شمال غربی پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: بیشینه ارتفاع موج در مناطق فرا‏ساحل تا ۳٫۵ و در مناطق نزدیک ساحل تا ۲٫۵ متر برآورد می‌ شود.

رضوی افزود: توصیه می شود، فعالان دریای خزر در مازندران به خصوص صیادان و دریابانان و دریانوردان و ارگانهای امدادی از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر شنبه ۱۲ فروردین نسبت به فعالیت در دریا هوشیار باشند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد : هوای مازندران از امشب تا ۱۴ فروردین، ابری و بارانی است و مسافران باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی مازندران و با توجه به نفوذ سامانه بارشی از جمعه شب، بارندگی و وزش باد در مناطق مختلف مازندران آغاز شده و از روز شنبه ۱۲ تا دوشنبه ۱۴ فروردین ، بارش باران ، کاهش دما ، ریزش سنگ و اختلال در جاده های استان انتظار می رود.

بنابراین اطلاعیه از مردم و مسافران خواسته شده از چادر زدن و اقامت در بستر و حریم رودخانه ها خودداری کنند و هنگام تردد در محورهای مواصلاتی پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی ، زنجیرچرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

همچنین از مسافران و گردشگران خواسته شده در هنگام مواج بودن دریا از ماهیگیری ، قایق سواری و فعالیتهای دیگر دریایی خودداری کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.