امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75427
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, فرهنگ و هنر, گالری عکس, گزارش تصویری تاریخ انتشار : 07 دی 1396 - 11:55 | | ارسال توسط :

هفتمین همایش استانی « شلاب » در بابل

بابل هفتمین دوره از همایش استانی شناخت استان مازندران « شلاب» بود.

به گزارش بابل نوین، هفتمین همایش استانی ” شلاب ” شناخت فرهنگ مازندران به میزبانی بابل در سالن آمفی‌تئاتر دانشکاه صنعتی نوشیروانی برگزار شد.

هفتمین دوره از این همایش با محوریت نقش مادران و زنان در ترویج فرهنگ بومی در حالی برگزار شد که از فریده یوسفی‌زیرآبی بانوی فرهیخته و پژوهشگر فرهنگ عامه مازندران تقدیر به عمل آمد.

سیدهادی حسینی معاو پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در این مراسم اظهار کرد: مازندران دارای یک فرهنگ غنی است که به واسطه این فرهنگ خواهیم توانست نشاط و شادی درست را برای مردم به ارمغان بیاوریم، هم‌چنان که در آموزه‌های دینی و فرهنگی غنی ما نیز به شادی مردم اشاره شده است و ما باید با ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری درست جامعه‌ای شاداب داشته باشیم، برگزاری چنین همایش‌هایی با هدف شناخت فرهنگ بومی یکی از راه‌های شاداب کردن جامعه است و نسل‌های آینده ما با فرهنگ بومی ارتباط خواهد گرفت.

وی با اشاره به نقش زنان در ترویج فرهنگ بومی افزود: زنان و مادران ما نقش برجسته‌ای در غنای فرهنگی این استان دارند و آنچه امروز ضرورت دارد این است که باید نقش و جایگاه مادران در فرهنگ عامه مازندران به نسل جوانمان منتقل شود زیرا تاریخ این استان مملو است از شیرزنانی که در زمینه‌ها مختلف فرهنگی ایفای نقش کردند، این نقش برجسته باید در این همایش‌ها به جامعه معرفی شود.

در ادامه این مراسم که با حضور احد جاودانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، قربانعلی ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه شهرستان بابل، عیسی محمدی‌فیروزجایی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر همراه بود، از عوامل برگزاری هفتمین همایش استانی ” شلاب ” تجلییل شد.

گفتنی‌است در پایان این مراسم فعالان و مسئولان فرهنگی استان و شهرستان بابل  کتاب ” وارش ” شامل ۲۲ مقاله و ۴۲۸ صفحه را رونمایی کردند.

عکاس: حسن عسکری‌نژاد

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.