امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79746
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 10 اسفند 1396 - 13:09 | | ارسال توسط :

هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار شد/ حضور پر رنگ حافظان قرآن

به گزارش بابل نوین، هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و برخی از نمایندگان مجلس […]

به گزارش بابل نوین، هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه و با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد حسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و برخی از نمایندگان مجلس امروز ۱۰ اسفند برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم گفت: امروز شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ در سطح ملی هستیم که بیش از ۲۴۰ هزار نفر در آن ثبت‌نام کردند و به صورت همزمان در ۴۱۰ شهرستان آزمون برگزار می‌شود.

وی افزود: به صورت خاص برای اولین بار است که در هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم دو حوزه حفظ و مفاهیم در کنار هم قرار گرفته و کار مشترکی را انجام داده‌اند معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه با همدلی بالایی این کار مشترک را انجام داده‌اند.

فقهی‌زاده عنوان کرد: امیدواریم در سال آینده ضمن استمرار این همدلی، دقت و حساسیت را مثل این دوره داشته‌ باشیم و آن را ارتقا بدهیم و در گسترش دایره مخاطبان و توسعه محدود رشته‌های آزمون توفیق پیدا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مراحل تشکیل ستاد آزمون اظهار داشت: برنامه دقیقی از ابتدا درباره تشکیل ستاد آزمون، شورای سیاست‌گذاری و کارهای اجرایی صورت گرفت و احکام مربوطه صادر شد و به بهترین شکل این همکاری آغاز شد.

وی افزود: رئیس شورای سیاست‌گذاری آزمون را معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده داشت اما در همه مراحل دیگر از نظارت و اجرا کار به صورت مشترک بین دو سازمان معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه پیدا کرد.

فقهی‌زاده در خصوص استقبال و نتایج این آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم بیان کرد: استقبال فراتر از انتظار بود و امروز بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان حضور داشتند همچنین اعلام نتایج کاملا تعریف شده است و در سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا اعلام خواهد شد.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن در خصوص حمایت رسانه‌ای فعالیت‌های قرآنی گفت: یکی از وظایف و کارکردهای شبکه قرآن که در دوره جدید به آن تأکید شده حمایت رسانه‌ای از فعالیت‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های قرآنی آزمون حفظ قرآن بود که دارای فراوانی جمعیت است و امسال از نظر تعداد شاهد گسترش هستیم اما درباره ارتقای کیفی دوستان تلاش کردند، این اتفاق رخ دهد.

محمدزاده اظهار داشت: بحث حمایت رسانه‌ای که در این آزمون رخ داد به عنوان یک پشتیبانی آموزشی ما مجموعه برنامه‌هایی را در رابطه با این آزمون از بهمن ماه از شبکه قرآن و شبکه ۳ پخش کردیم تا داوطلبان و شرکت‌کنندگان با یک آمادگی در این فضا شرکت کنند و امروز در بیش از ۵ نقطه از کشور انعکاس رسانه‌ای از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم داشتیم.

مدیر شبکه قرآن در خصوص سمت جدید خود در شورای سیاست‌گذاری عنوان کرد: در ماه‌های گذشته جلساتی مانند نمایشگاه قرآن کریم داشتیم و روز گذشته شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم برگزار شد و درباره اهداف نمایشگاه اقدامات اساسی و اصول سیاست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم در عرصه تجلی قرآن در بخش‌های هنری، پژوهشی به جهت افزایش جذابیت و انس بیشتر با قرآن برای خانواده‌ها در هنگام بازدید بوجود بیاید. البته قرار است به نشست‌ها و کنفرانس‌های نمایشگاه قرآن کریم توجه بیشتری شود و رونق خاص خود را داشته باشد و کسانی که وارد فضای نمایشگاه قرآن کریم می‌شوند یک نشاط معنوی و قرآنی احساس کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.