امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30045
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی تاریخ انتشار : 02 مهر 1395 - 15:57 | | ارسال توسط :

مسئولان گوش شنوا، صبر و تحمل لازم نسبت به نقدها داشته باشند

امام جمعه گتاب گفت: قطعاً موضع نظام اسلامی، دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس جمهور نیز این نیست که منتقدان و تذکردهندگان را ساکت کنند و به بهانه وجود شورای عالی امنیت ملی از هر سخن دیگری جلوگیری به‏ عمل آورند، همه مسؤولان گوش شنوا، صبر و تحمل لازم را نسبت به نقدها داشته باشند.

گتاب تقی پور (۱)

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در نماز جمعه امروز شهر گتاب با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  رشادت‌های سربازان اسلام در دوران دفاع مقدس باعث اقتدار و امنیت امروز جامعه ماست.

وی افزود: در طول جنگ تحمیلى عراق علیه ایران مردم با همت و وحدت توانستند در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب ایران پیروز شوند.

امام جمعه گتاب با اشاره به برکاتی جنگ که امام راحل بدان اشاره کرد ادامه داد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در صحیفه نور اینگونه از جنگ سخن می گوید که:”من امروز بر این عقیده‌ام که مقتدرترین افراد در مصاف با آنهمه توطئه‌ها،خصومت‌ها و جنگ افروزی‌هایی که در جهان علیه انقلاب اسلامی است، معلوم نبود موفقیت بیشتری از افراد موجود به دست می‌آوردند.

حجت الاسلام تقی پور تصریح کرد: در یک تحلیل منصفانه از حوادث انقلاب خصوصاً از حوادث ده سال پس از پیروزی باید عرض کنم که انقلاب اسلامی ایران در اکثر اهداف و زمینه‌ها موفق بوده است و به یاری خداوند بزرگ در هیچ زمینه‌ای مغلوب و شکست خورده نیستیم، حتی در جنگ پیروزی از آن ملت ما شد، دشمنان در تحمیل آن‌همه خسارات چیزی به دست نیاوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ترسیم شرایط جنگ ایران و عراق خاطر نشان کرد: تحمیلی بودن جنگ، نابریابری جنگ، تحت فشار شدید بودن ایران اسلامى از جانب استکبار جهانى به‌ویژه آمریکا، ایجاد هیاهوى تبلیغاتى و درگیرى‌هاى نظامى در داخل کشور توسط جناح‌هاى وابسته به غرب و شرق، جهت تضعیف اسلامی از مشکلاتی بود که ما در جنگ داشتیم و از آن سربلند بیرون آمدیم.

خطیب جمعه گتاب ادامه داد: عدم آمادگی کامل نیروهاى نظامى، مراحل بازسازى و ساماندهى به‌خاطر تبعات قهرى انقلاب و حمایت پنهان و آشکار آمریکا براى در کلیه زمینه‌هاى سیاسى، نظامى، اقتصادى از رژیم بعثى عراق را نباید نادیده گرفت و ما با این شرایط توانستیم از کشور دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: در چنین شرایط بود که خروش ملکوتی ولی فقیه زمان امام خمینى(ره) که دل‌هاى شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهورى اسلامى کرد و در کنار آن نیروهاى مردمى بدون امکانات، تجهیزات و حتى آموزش‌هاى نظامى به مقاومت پرداختند، علی‌رغم کارشکنى‌هاى رییس جمهور وقت بنى‌صدر، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابى ایران شکل گرفت و نیروهاى جوان و شهادت‌طلب به جبهه‌ها شتافتند.

تقی‌پور با یاد آوری حماسه مردم در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شکل‌گیرى اتحاد و انسجام در میان نیروهاى انقلابى و طرد نیروهاى وابسته به دشمنان نظام در دوران دفاع مقدس اوج این اتحاد مردمی بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز خانواده گفت: مقام معظم رهبری بیان کردند که مهم‏ترین مسؤولیت زن، آرامش ‏بخشی به کانون خانواده‏ است و باید بر ضرورت لزوم حراست از خانواده و بقاو استمرار خانواده اسلامی تلاش کرد.

خطیب جمعه گتاب افزود: اساس خانواده با امواج خیلی تند و بی‏رحمانه تبلیغات غربی دچار تزلزل و تهدید است، بنابراین کار حمایت و حراست از بقای خانواده و حراست از خانواده، کار بسیار مهم امروز جامعه ماست و فایده خانواده در تربیت نسل بشر و ایجاد انسان‌های سالم از لحاظ معنوی، فکری و روانی، یک فایده منحصربه‌‏فردی است، هیچ‏ چیز جای خانواده را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: وقتی نظام خانواده وجود داشته باشد، این میلیاردها انسان، هر کدامشان دو موکل و دو پرستار ویژه دارند که هیچ‏ چیز جای آن دو پرستار را نمی‏ گیرد، نظر اسلام در باب خانواده و جایگاه زن در خانواده این است که پیغمبر اکرم(ص) فرموده اند: «المرأه سیّده بیتها»؛ بزرگ خانه، زن خانه است.

امام جمعه گتاب با اشاره به سخنان برخی افراد در مورد جایگاه ائمه جمعه اظهار کرد: نمازجمعه، محل بیان مصالح، مقدرات و مسائل روز کشور‏ است و من در عجب‌ام در جامعه‌ای که پیروی از اهل بیت (ع) شعار آن است و برابر تفکر رییس مذهبش امام صادق (ع) انتقاد یک هدیه و انتقاد کننده در ردیف محبوبترین برادران است و رئیس دولت محترم حجت‌الاسلام دکتر روحانی، با شعار تدبیر، امید، شنیدن و تحمل انتقاد به خدمت آحاد جامعه مشغول است ؛چرا برخی از مسؤولان دولتی مدعی شدند که توقع دارند مباحث دیگری در خطبه‌‏های نماز جمعه مطرح شود و مباحثی مثلFATF  نباید در نماز جمعه مطرح شود.

وی افزود: امام خمینی‏(ره)  فرمودند: در خطبه نمازجمعه باید مقدرات مملکت بیان شود، آنچه در طول یک هفته در کشور اتفاق می‌افتد، آن‏ها را برای مردم بگویید، مردم را در صحنه حاضر نگه دارید.

حجت‌الاسلام تقی‌پور ادامه داد: این افراد مدعی شدند که چون شورای عالی امنیت ملی وجود دارد، دیگر نمازهای جمعه نباید در این‌‏باره سخنی بگویند و حتی به ‏گونه‌ه‏ای اهانت‌آمیز بیان می‌کنند که گویی موضع‌گیری مصلحانه و مشفقانه ائمه جمعه کشور در مورد این مسأله و مسائلی از این‌دست، باعث درهم ریختگی در نظام می‌‏شودکه در پاسخ به این مطلب باید توجه داشت که نماز جمعه، منبر نظام اسلامی است و موضع‏گیری ائمه جمعه بر اساس سیاست‌‏های کلان رهبری نظام و در جهت تقویت دولت و دیگر قوای کشور است و نصایح آن‏ها مشفقانه و دلسوزانه است.

وی خاطر نشان کرد: با این توجیهات باید همه تریبون‌های عمومی، منابر، سخنرانی‌ها، مطبوعات و رسانه‌ها را تعطیل کنند و همه فقط حرفی را بزنند که این آقایان مسؤول را خوش آید، قطعاً موضع نظام اسلامی، دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس جمهور نیز این نیست که منتقدان و تذکردهندگان را ساکت کنند و به بهانه وجود شورای عالی امنیت ملی از هر سخن دیگری جلوگیری به‏ عمل آورند.

امام جمعه گتاب در پایان گفت: لازمه نقدپذیری و اصلاح اشکالات آن است که همه مسئولان گوش شنوا، صبر و تحمل لازم را نسبت به نقدها داشته باشند.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.