امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 27922
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, گزارش تصویری, ورزشی تاریخ انتشار : 04 مرداد 1395 - 18:57 | | ارسال توسط :

ورزش‌های پهلوانی و زرورخانه‌ای برای ما ایرانیان مقدس و ماندگار است/ مسئولان باید از خصلت‌های پهلوانان در جهت خدمت به مردم درس بگیرند

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌های کشوربر ضرورت الگوپذیری مسئولان از روحیه و خصلت‌های پهلوانی ورزشکاران زورخانه‌ای تاکید کرد.

اصلی خبر تجلیل زورخانه مرداد ۹۵

به گزارش بابل نوین، مراسم تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزش های زورخانه ای شهرستان بابل با حضور میر‌مقیم مقیمی نماینده مازندران در شورای عالی استان‌های کشور در زورخانه شهیدان این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم میر‌مقیم مقیمی با تشکر از پیشکسوتان و ورزشکاران زورخانه شهیدان بابل بواسطه روشن نگه داشتن چراغ گود پهلوانی در بابل اظهار کرد: ورزش‌های پهلوانی و زرورخانه‌ای برای ما ایرانیان مقدس و ماندگار است و باید در جهت ترویج ارزش های انسانی و پهلوانی در جامعه با رویکرد اخلاق مداری با اتکای به مرام علی(ع) تلاش کرد.

وی افزود: جایگاه ورزش زورخانه ای بواسطه حضور نام آوران پهلوان و با اتکای به خصلت های اول مظلوم عالم علی(ع) در یتیم نوازی و دستگیری در بین همه مردم جایگاه قابل ارزش و مقدس است.

نماینده مازندران در شورای عالی استان‌های کشور تصریح کرد: مردم ما برای ورزشکاران و پهلوانان ارزش خاصی قائل هستند، این از اینجا نشات گرفته است که پهلوانان ما حتی با زور و توان جسمی بالا لحظه‌ای مغرور نشدند و با قلبی رئوف در پی حل مشکلات مردم مستضعف منطقه و دیار خودشان بودند.

این مسئول ادامه داد: امروز شاهد محرومیت این ورزش انسان ساز از جایگاه حقیقی خود هستیم و مسئولان باید به دنبال برطرف کردن این مشکلات تلاش کنند.

مقیمی افزود: باید از گود و میدان مقدس زورخانه درس‌های زیادی گرفت و در جایی که به نام مولا علی(ع) و دیگر ائمه متبرک است در هر پست و مقامی هستیم باید برای ورود به زورخانه سر را به نشانه شکستن غرور و منیت انسانی خم کنیم و وارد شویم که این مرام باید الگویی برای ما مسئولان باشد تا از خصلت‌های پهلوانان در جهت خدمت به مردم درس بگیریم.

وی در پایان با اشاره به برخی از مشکلات ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم باید رویکرد مدیریتی خود را در اجتماع به سمت برطرف کردن مشکلات ورزش زورخانه‌ای پیش ببریم و من در اینجا به عنوان عضو کوچک خانواده زورخانه شهیدان بابل قول می‌دهم از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نکنم.

گفتنی است در نبود مسئولان ورزشی شهرستان بابل از تنی چند از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش‌های زورخانه‌ای تقدیر شد.

۱ (۱۴)

۱٫۳

۱٫۲

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.