امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83222
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 19 مرداد 1397 - 14:47 | | ارسال توسط :

وظیفه نظام تقویت سنگرخبرنگاران انقلابی/خبرنگاران با نقد سازنده مسئولان را پاسخگو کنند/خبرنگار مومن و صدیق هیچگاه قلم خود را نمی‌فروشد

فعال رسانه‌ای و سخنران پیش از خطبه بابل گفت: در جنگ نرم و همه جانبه آمریکا، سنگربندی رسانه‌های انقلابی بسیار مهم است و نظام باید این سنگر را با جدیت تقویت کند.

به گزارش بابل نوین،مهدی صفرزاده فعال حوزه رسانه‌ای و مدرس حوزه جنگ نرم سخنران قبل از خطبه نمازجمعه امروز بابل بود که با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه اظهار کرد: رسانه در ابعاد گوناگون به ویژه حوزه خبررسانی و خبرنگاری در طول دفاع مقدس ۲۴۴ شهید، ۵۰ جانباز و ۱۲ آزاده را تقدیم انقلاب کرد و پس از آن نیز شهدایی مانند شهید صارمی را به دست جلادان منحرف طالبان در کنسولگری ایران در مزارشریف به شهادت رسید را به‌عنوان شهید شاخص خبرنگار تقدیم کرد.

وی افزود: یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هادی روحانی نماینده صدیق امام و رهبری در استان و همه نمازگزاران در گذشته را گرامی می‌دارم و از فرصتی که برای بنده جهت سخنرانی و بیان تلاش‌های همکاران عزیزم در این جایگاه مقدس به ویژه حجت‌الاسلام روحانی و مسؤول محترم ستاد نمازجمعه بابل تشکر می‌کنم.

این خبرنگار بابلی ادامه داد: حوزه رسانه افتخار دارد امروز که دفاع از حریم آل‌الله در سوریه و عراق مطرح شده است، خبرنگاران دوشادوش رزمندگان جبهه مقاومت حضور دارند و شهدایی مانند شهید باغبانی از شهدای پرافتخار استان لاله‌خیز مازندران در این مسیر تقدیم شد.

صفرزاده تصریح کرد: خبرنگاری را نباید یک شغل صرف تعریف کرد بلکه با روشن شدن ابعاد مختلف و گسترده فعالیت رسانه‌ای و تاثیر آن، باید خبرنگاری را در یک کلمه “عشق” معنا کرد.

وی با اشاره به مشکلات کار خبری افزود: خبرنگاری در بین ۲۵ شغل برتر دنیا، رتبه ششم را دارا است اما متاسفانه این جایگاه در کشور ما آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و از لحاظ درآمدی در سطحی بسیار نازل به دلیل عدم حمایت‌های درخور دولتی قرار دارد و جالب است بدانیم که بسیاری از شخصیت‌های برجسته در سطح بین‌المللی در سابقه فعالیت‌های خود، زمانی خبرنگار بوده‌اند.

خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل اذعان کرد: خبرنگاران جزء باهوش‌ترین افراد جامعه، نقشی مهم و کارساز را میان مردم و مسؤولان در جهت رشد و پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند و به زبانی دیگر رسانه به عنوان رکن چهارم مردم سالاری شناخته می‌شود، بسیاری مردم از ابعاد مرارت‌ها و سختی‌های این شغل پرمخاطره مطلع نیستند و باید خبرنگاری از دیدگاه دولت در قالب قانون به‌عنوان یک شغل بسیار سخت و زیان‌آور شناخته شود.

 

خبرنگاران با نقد سازنده مسئولان را پاسخگو کنند

صفرزاده گفت: خبرنگاران با شنیدن، لمس دردهای جامعه و انتقال آن به مسؤولان، با شناخت و اطلاع از الزامات، شرایط مدیریتی کشور و بیان تحلیل و راهکار بر اساس مقتضیات موجود، آن را به حوزه مدیریتی جامعه منتقل می‌کنند و این ویژگی مهم خبرنگار و صاحب کرسی رسانه است، لزوم پاسخگو کردن مسؤولان با نقد سازنده و رو جلو محقق می‌شود که ارتقای جامعه در ابعاد مختلف بهمراه دارد.

مسئول رسانه‌ای ستاد نمازجمعه بابل با اشاره به برخی بی مهری‌های صورت گرفته به خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران حقیقی مورد تهدید و فشار جریان‌های فاسد دارای قدرت و ثروت قرار می‌گیرند زیرا منافع آن‌ها با روشنگری افکار عمومی به‌خطر می‌افتد و به روش‌های مختلف درصدد ساکت کردن خبرنگاران و صاحبان بلندگوهای رسانه‌ای هستند، همراه کردن و یا منفعل کردن فعالان حوزه رسانه از سوی صاحبان قدرت و ثروت یا به دست گرفتن رسانه توسط این جریان بسیار خطرناک است و لذا حوزه رسانه در همه کشورهای دنیا یک نگاه بالای حاکمیتی و گره خورده با منافع ملی و دینی است.

 

خبرنگار مومن و صدیق هیچگاه قلم خود را نمی‌فروشد

وی ادامه داد: خبرنگار مومن و صدیق هیچگاه قلم خود را نمی‌فروشد زیرا اعتقاد دارد که فتح این سنگر توسط منفعت‌طلبان و دشمنان برای جامعه جبران‌ناپذیر خواهد بود هر چند در پایین‌ترین سطح امکانات رفاهی، مادی و مشکلات متعدد باشد.

صفرزاده تاکید کرد: خبرنگار خوب به تعبیر بنده به‌عنوان خبرنگار انقلابی معنا می‌شود و دارای خصوصیات چون استعداد و توانمندی بالا که اصولا به شم و یا ذوق ذاتی تعبیر می‌شود، تیزهوش و دارای سرعت بالا در دریافت و انتقال مفاهیم به دور از آفت شتابزدگی، حق‌طلب، حق‌گو، پرهیز از جنجال آفرینی و هزینه تراشی برای نظام، کارآمد و بروز، اخلاق گرا، صدیق، دلسوز برای ارزش‌ها و منافع دینی و ملی در جهت تحقق منویات ولی‌فقیه به مرجع دینی و منافع ملی، مدافع انقلاب و حاضر در صحنه مقابله با دشمنان نظام اسلامی است.

این فعال رسانه‌ای شهرستان بابل یادآور شد: خبرنگاران پیشگامان عرصه جنگ نرم دشمنان هستند، باید گفت که بخش مهمی از بیماری اقتصاد کشور در تعبیر مقام معظم رهبری، فرهنگی است و این اصلاح با حضور، تلاش خبرنگاران انقلابی و رسانه‌های دلسوز منافع کشور محقق می‌شود.

وی در پایان گفت: در جنگ نرم و همه جانبه آمریکا، رسانه‌ها و بلندگوهای جریان استکباری، سنگربندی رسانه‌های انقلابی بسیار مهم است، نظام باید این سنگر را با جدیت تقویت کند و لذا خبرنگاران در این رابطه نقشی مهم و استراتژیک دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.