امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56795
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1396 - 19:37 | | ارسال توسط :

ولایتمداری مهم‌ترین ویژگی منتظران واقعی ظهور است

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم از ولایتمداری به عنوان مهم‌ترین ویژگی منتظران واقعی ظهور نام برد و نقش علما و متخصصین علوم دینی در تبیین ویژگی های منتظران ظهور را مهم برشمرد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام مصطفی سمیعیان با اشاره به اهمیت موضوع انتظار عنوان کرد: براساس آنچه در روایات و آیات درباره انتظار آمده است منتظر در زمان ظهور باید خود را طوری پرورش دهد که در زمان ظهور منجی، مطیع آن حضرت و پیروان به تمام معنا باشد.

وی افزود: تقوا به عنوان مهم‌ترین وجه زندگی ایمانی فرد منتظر باید مورد توجه قرار گیرد و پایبندی به واجبات و دوری از محرمات باید توسط فرد منتظر رعایت شود.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم تصریح کرد: ولایت پذیری به عنوان دومین رکن در ویژگی های منتظر واقعی ظهور از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمان غیبت ولایت مداری و تبعیت از ولایت فقیه مهم‌ترین موضوع در جامعه منتظر است.

وی تأکید کرد: منتظر واقعی کسی است که در مقابل ولی زمان خود اجتهاد نکرده و موضوعات مختلف را توجیه نکند و اگر می بینیم که دوران ظهور به تأخیر افتاده است به این دلیل است که سراپا انتظار نشده ایم.

حجت الاسلام سمیعیان در ادامه با اشاره به انحرافات موجود در بحث مهدویت خاطرنشان کرد: در دوران غیبت مردم احساس نیاز به امام می کنند و مهدویت کانون این نیاز است و برخی از این خلأ استفاده کرده و به دنبال منافع شخصی خود می روند.

وی اضافه کرد: به وجود آمدن عرفان های کاذب و برخی برداشت های شخصی از روایات و آیات و نیز تفسیر آیات به گونه ای که خواسته و مطامع مستکبران را تأمین کند از انواع انحرافاتی است که پیرامون بحث مهدوییت همواره وجود داشته است.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم در ادامه ابراز کرد: وظیفه عالمان و متخصصین امور دینی در مقابله با انحرافات بسیار سنگین و حساس است و باید با تفسیر صحیح از انتظار و وظایف منتظران، راه را برای سوء استفاده سودجویان بسته و شرایط و ویژگی های منتظران واقعی ظهور را در جامعه ترویج کنند.

حجت الاسلام سمیعیان در پایان خاطرنشان کرد: مجامع علمی باید به طور صحیح به معرفی امام زمان(عج) بپردازند و وظایف مسلمانان در عصر غیبت و زمان ظهور را به خوبی تبیین کنند و نهضت بزرگ مهدویت را به وجود آورند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.