امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62590
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 08 مرداد 1396 - 17:24 | | ارسال توسط :

ولایتی:اقدامات آمریکا با روح و متن بر‌جام مغایر است/ نامکین‌: روسیه در مورد ایران با آمریکا مذاکره نمی‌کند

به گزارش بابل نوین، نشست مطبوعاتی‌ علی اکبر ولایتی و رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه پس از دیدار گفتگو این دو مقام سیاسی در جمع خبرنگاران برگزار شد. نامکین‌ در پاسخ به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مواضع ایران و روسیه در حال نزدیک شدن است که قبلا اینطور نبوده است. رئیس مؤسسه […]

به گزارش بابل نوین، نشست مطبوعاتی‌ علی اکبر ولایتی و رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه پس از دیدار گفتگو این دو مقام سیاسی در جمع خبرنگاران برگزار شد.

نامکین‌ در پاسخ به خبرنگاران گفت: در حال حاضر مواضع ایران و روسیه در حال نزدیک شدن است که قبلا اینطور نبوده است.

رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه با بیان اینکه روابط ایران با روسیه در مسائل دو جانبه و مواضع منطقه‌ای و خاورمیانه به شکل کنونی نبوده است، اظهار داشت: خاورمیانه در حال حاضر در شرایط سختی به سر می‌برد و در این شرایط نقش ایران و روسیه تأثیر عمیقی بر روی منطقه دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستاورد‌هایی که اخیرا در سوریه بدست آمده از جمله موارد تأثیر گذاری ایران و روسیه در منطقه است که روابط دو کشور بر این دستاورد‌ها تأثیر زیادی می‌گذارد.

نامکین با بیان اینکه من نماینده دولت روسیه نیستم، اظهار داشت: معتقدم روسیه در مورد روابط دو جانبه با ایران، با آمریکا مذاکره نمی‌کند و روابط روسیه با آمریکا در مورد مسائل منطقه‌ای جهانی است.

رئیس مؤسسه شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه تصریح کرد: مذاکرات روسیه و آمریکا تاکنون بر سر سوریه و مبارزه با تروریست ها بوده است.

در ادامه این نشست ولایتی بیان داشت: در این دیدار روابط دو جانبه بین ایران و روسیه طرح و بررسی شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: روابط ایران و روسیه نسبت به سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته و اکنون هم همکاری‌های منطقه ای ایران و روسیه نسبت به گذشته در حال افزایش است.

وی با اشاره به این که همکاری‌های دو جانبه ایران و روسیه به نفع دو کشور است، اظهار داشت: خواست دو ملت افزایش روابط رو به توسعه است.

ولایتی خاطرنشان کرد: هر دو کشور معتقدیم که تمامیت ارضی کشورهای منطقه مثل سوریه، عراق و لبنان باید محفوظ بماند، بیان داشت: مردم این کشورها باید بتوانند خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رابطه ایران و روسیه راهبردی خواهد بود بسیاری از فضاهای همکاری با مذاکره هموار خواهد شد و در روابط منطقه‌ای و بین‌المللی هم گام‌های بلندی برداشته خواهد شد.

وی در خصوص وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: هر کاری که آمریکایی‌ها علیه منافع جمهوری اسلامی کنند، ایران می‌تواند اقدام متقابل کند.

ولایتی با اشاره به اینکه ما به برجام پایبند هستیم، اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها بر‌جام را نقض کنند سایر اعضای ۵+۱ به آن پایبند خواهند بود زیرا قراردادی یک جانبه نیست و قراردادی بین‌المللی بین ایران و ۵+۱ است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطر نشان کرد: آنچه آمریکا تاکنون انجام داده با روح و متن بر‌جام مغایر بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.