امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61279
  پرینتخانه » اخبار مازندران, اقتصادی تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 16:45 | | ارسال توسط :

پرداخت خسارت ناچیز به باغداران مازندران، دردی را دوا نکرد

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: از مجموع سه هزار میلیارد تومان خسارت باغداران استان مازندران بر اثر سرمازدگی، تنها ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش بابل نوین، محمد رضا شعبانی رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به آخرین وضعیت خسارت سرمازدگی باغداران مازندران، اظهار داشت: سال گذشته در مجموع حدود سه هزار میلیارد تومان براثر سرمازدگی خسارت به باغداران استان مازندران وارد شد.

وی افزود: سال گذشته برخی درختان جوان به طور کلی از بین رفتند که مجبور به قطع آنها شدیم و همچنین میزان تولید کاهش پیدا کرد که جبران این امر چند سال زمان می برد.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت تنها ۵۰ میلیارد تومان بابت خسارت زدگی محصولات یخ زده پرداخت کرده است، گفت: یک وام ۵۰ میلیارد تومانی با کارمزد ۱۰ درصد قرار بود که در اختیار کشاورزان قرار دهند که این امر تا کنون به بهانه های مختلف اجرا نشده است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت غرامت کشاورزان از سوی صندوق بیمه بیان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها ۲۰ میلیارد تومان غرامت کشاورزان را پرداخت کرد، از این رو باغداران رغبتی به بیمه محصولات کشاورزی ندارند.

وی ادامه داد: نبود حمایت های لازم از کشاورزان تغییر کشت محصول از باغ به زراعت را به همراه داشت که در نهایت این امر به سبب بحران کمبود آب در مازندران فشار زیادی به منابع آبی وارد می نماید که ظرف چند سال آینده در صورت بحران جدی دیگر کاری از دستمان بر نمی آید.

شعبانی با اشاره به هشیاری مسئولان نسبت به کنترل آفت مگس مدیترانه ای بیان کرد: مسئولان باید آگاهی های لازم در زمینه آفت مگس مدیترانه ای را به کشاورزان دهند، چراکه کنترل این آفت در اختیار باغداران است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.