امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 66704
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 07 مهر 1396 - 16:37 | | ارسال توسط :

پرداخت مطالبات گندمکاران تا سال آینده ادامه دارد

رییس بنیاد توانمندسازی گندمکاران گفت: پیش بینی می‌شود که پرداخت مطالبات گندمکاران از محل فروش گندم و آرد به طور متوسط هر هفته ۱۰۰ میلیارد تومان، تا برداشت سال آینده طول بکشد.

به گزارش بابل نوین، علیقلی ایمانی رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران  با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، اظهار کرد: با توجه به خشکی و سرمای هوا در ابتدای فصل کشت، پیش بینی می شود که تولید گندم به نسبت سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی به رقم بالای ۹ میلیون تن برسد.

ایمانی با بیان اینکه کشت گندم برای سال زراعی جدید در مناطق سردسیر آغاز شد، افزود: با وجود آنکه بخش قابل توجهی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است ، این امر تاثیر منفی در تاریخ کاشت خواهد داشت.

به گفته وی علی رغم شرایط سخت اقلیمی، خودکفایی گندم استمرار دارد.

رییس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ادامه داد: تا کنون ۸ میلیون و ۸۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از این رقم به گندمکاران پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: پیش بینی می شود که پرداخت مطالبات گندمکاران از محل فروش گندم و آرد به طور متوسط هر هفته ۱۰۰ میلیارد تومان، تا برداشت سال آینده طول بکشد و انتظار می رود برای پرداخت جامع مطالبات تا پایان فصل برداشت تدبیر خاصی اندیشیده شود.

ایمانی با بیان اینکه خواهان اجرای قانون خرید تضمینی هستیم، افزود: براساس مصوبه مجلس  شورای اسلامی ، نرخ خرید تضمینی گندم  باید مطابق نرخ تورم افزایش یابد که این امر سال گذشته لحاظ نشد.

وی در ادامه افزود:  حداقل نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زارعی جدید بر حسب نرخ تورم حداقل باید ۱۴۳۰ تومان اعلام شود.

رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران یادآور شد: در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم برای عرضه گندم در بورس ، گندمکاران دیگر دغدغه فروش محصول خود را ندارند که این امر علاوه بر کاهش بار مالی دولت، تسریع در پرداخت مطالبات را نیز به همراه دارد.

وی در خاتمه گفت: اجرای آزمایشی عرضه گندم در بورس کالا به سبب تاخیر واریز مطالبات از سوی بازرگانی دولتی، انتقاداتی را به همراه داشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.