امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 84360
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سخن سردبیر, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 10 آبان 1397 - 15:21 | | ارسال توسط :

پل طبیعت بابل جزو طرح‌های شاخص شمال کشور خواهد شد

شهردار بابل با نام بردن از طرح بزرگ پل طبیعت در این شهر گفت: بابل دارای شاخص‌های خاصی است و ما به دنبال اجرای یک پروژه بزرگ هستیم تا نماد خاصی در سطح شمال کشور از شهر بهارنارنج را به نمایش بگذاریم، از همین‌رو به دنبال اجرای پروژه پل طبیعت در میدان‌ولایت هستیم.

به گزارش بابل نوین، به همت واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بابل نشست خبری مهندس محسن کبودفیروزجایی شهردار این شهر برگزار شد.

در این نشست خبری که بعد از سفر زیارتی و خدماتی مهندس کود فیروزجایی به‌همراه پرسنل در بازگشت از سفر اربعین(کربلی معلی) برگزار شد اهالی رسانه با حضور حداکثری خود نشان دادند که حامی شهردار شهرشان هستند.

در ابتدای این مراسم کبود فیروزجایی با ارائه گزارشی کوتاه از عملکر ده ماهه خود و مجموعه همکارانش در شهرداری بابل خواستار ادامه همکاری تنگاتنگ اهالی رسانه در اطلاع رسانی هرچه بیشتر فعالیت‌های این مجموعه خدماتی به شهرواندان عزیز بابلی شد.

وی افزود: رسالتی که اهالی رسانه بر دوش دارند کمتر از رسالت خادمانشان در شهرداری نیست و در مدیریت شهری هر مسئولی رسالتی دارد که جهت پیشرفت و شکوفایی جامعه خود باید به آن واقف بوده و به‌درستی عمل کند، امیدوارم در اطلاع رسانی خبر، خدا ، عدالت و حق را رعایت کنید تا سبب تشویش اذهان عمومی نگردید.

شهردار بابل ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم اهالی رسانه با دقت نظر بیشتر و همراه با اسناد و مدارک معتبر برخی از اخبار را منتشر کنند تا هم زحمات خود و هم زحمات مجموعه‌ای که در مورد آن قلم می زنند ناخواسته زیر سوال نرود و نگاه ما به اهالی رسانه به‌عنوان بازوان مسئولان ادارات، گرفتن گوشه‌ای از بار مشکلات است تا با اطلاع‌رسانی شایسته نگاه مردم را به خدمات معطوف نمایند و با ارائه مطالب کارشناسانه ضعف‌ها را در چارچوب مناسب مطرح نمایند.

این مسئول با اشاره به اینکه سوال و استیضاح حق اعضای محترم شورای اسلامی شهر است تصریح کرد: بنده وظیفه دارم طبق قانون به سوالات اعضای محترم شورا پاسخ دهم، البته اطمینان دارم این سوالات دغدغه شخصی نبوده و مصالح مردم نیز در آن دخیل است.

کبودفیروزجایی گفت: شهرداری بابل نزدیک به  ۳۰ میلیارد تومان بدهی و بیش از ۱۷۰میلیارد تومان مطالبه دارد که بیش از ۷۰ میلیارد آن مربوط به ادارات، سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی است و در این زمینه با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و منابع موجود کمی در دریافت این‌گونه مطالبات مشکل داریم اما سعی می‌کنیم با همکاری دوجانبه این مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به برخی دیگر از پروژه‌های عمرانی افزود: کمربندی‌شرقی‌دوم با اجرای رینگ و پس از اتمام کار به کمربندی‌غربی متصل خواهد شد و در مورد ساماندهی بابل‌رود تا پیش از این هیچ مطالعه‌ای اصولی صورت نگرفته بودو مستنداتی در این خصوص وجود نداشت که بر این اساس با ارایه طرح مناسب ساماندهی بابلرود را در دو فاز آغاز و مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

شهردار شهرساز بابل با نام بردن از طرح بزرگ پل طبیعت در این شهر اظهار کرد: به جهت آن که بابل دارای شاخص‌های خاصی از نظر، تجارت، فرهنگ عمومی بالای شهروندان، مسیر مواصلاتی تهران به مشهد، شهر علم و ورزش می‌باشد دنبال اجرای یک پروژه بزرگ هستیم تا نماد خاصی در سطح شمال کشور از شهر بهارنارنج را به نمایش بگذاریم، از همین‌رو پل طبیعت در میدان‌ولایت و حدفاصل پارک شهیدشکری تا باغ‌ملی را پیشنهاد و به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

کبود فیروزجایی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از مطالعات احداث پل طبیعت بابل انجام شده و در همین راستا پارک دیگر ما به نام پارک مادر پیمانکار انتخاب شده بود اما ستاد بازآفرینی اداره کل راه‌وشهرسازی گفت این کار را آن‌ها انجام می‌دهند که تاکنون منتظر اجرای عملیات از سوی آن‌ها بودیم و اگر تا یک ماه دیگر اقدامی صورت نگیرد خودمان اقدام می‌کنیم.

شهردار پرتلاش بابل تاکید کرد: بحث کاهش درآمد و مشکلات در پرداخت حقوق پرسنل در مقاطع مختلف وجود داشته و مختص به امروز نیست اما با توجه به‌قول داده شده حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی زودتر از نیروهای رسمی داده شد.

این مسئول افزود: اگر دنبال به‌ثمر نشستن سندچشم‌انداز شهرستان هستیم باید هم‌نظر و همدل باشیم، اگر به‌دنبال منافع عمومی شهر هستیم باید فراتر از مسائل جناحی فکر و عمل کنیم، نباید به‌جای حل مشکل شهروندان اخلاق را زیر پا بگذاریم.

کبودفیروزجایی با اشاره به این که بابلرود از جمله  ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان است گفت: با پیگیری فرماندار ویژه، همکاری رییس سازمان مدیریت‌و برنامه‌ریزی، ردیف بودجه هشت میلیارد تومانی برای ساماندهی این رود تعریف شد که برای اولین بار رقم خورده است و باید در اینجا تصریح کنم شهرداری هیچ هزینه خاصی در زمینه لایروبی بابلرود انجام نداده و از محل هزینه سازمان دیگری این منبع تامین شدو اثرات بسیار عالی این لایروبی را درسیل و طوفان ماه گذشته شاهد بودیم.

وی اذعان کرد: آقای نجفی نماینده مردم بابل در مجلس از طریق دکتر نوبخت بحث بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی ساماندهی بابل‌رود را پیگیر شدند که اگر حداقل بخشی از آن اختصاص یابد باعث رونق پروژه و شهرستان خواهد بود.

شهردار شهر بهارنارنج یادآور شد: اگر احساس می‌شود اجرای پروژه‌ها کند است علت آن دقت در عملیات اجرایی و دست‌یابی به بهترین کیفیت موجود با امکانات فعلی است و در پروژه موزیرج برخی می‌گفتند چرا سرعت کار بالاست و در پروژه بلوار امام‌رضا(ع) می‌گویند چرا کار کند پیش می‌رود، بهتر است هرکس در حوزه فعالیت خود عمل و تداخلی در کار یکدیگر صورت نگیرد.

شهردار کبود با تاکید بر ایجاد ستادی در سال‌های بعد برای مراسم اربعین حسینی افزود: از شورای شهر مرخصی گرفتم با پرسنل شهرداری و هزینه شخصی با قصد خدمت‌رسانی به سفر زیارتی کربلا رفتیم که دستاورد معنوی زیادی به‌همراه داشت، بسیاری از شهرهای بزرگ ایران در مسیر نجف تا کربلا، موکب برپا کرده بودند و حضور مستقیم داشتند، امیدوارم ما هم در سال‌های آتی بتوانیم خدمات بیشتری به زائرین امام‌حسین(ع) در اربعین ارائه کنیم.

وی با اشاره به مباحث مربوط به پسماند و کارخانه زباله انجیل‌سی اذعان کرد: در سایت انجیلسی بالغ بر هشت میلیارد تومان در خصوص تصفیه‌خانه شیرابه و اقدامات سایت جمع‌آوری زباله هزینه شد و اگر مقایسه کنیم با دیگر شهرهای استان هیچ شهری برای ایجاد یک سایت زباله این‌گونه هزینه نکرد، البته با اعتقاد کامل پیگیر این مسئاله هستیم و با یکی از پیمانکاران که دانشگاه نوشیروانی است در مراحل پایانی پروژه قرار داریم.

کبود درپایان با اشاره به برخی از برنامه‌های آینده مجموعه شهرداری بابل گفت: طرح روگذر میدان بسیج، بهسازی و بازسازی ورودی بابل، به نتیجه رساندن طرح شهر به شهر و پل طبیعت و در نهایت بازسازی پل محمد حسن خان را جزو برنامه های محوری اتی خود برشمرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.