امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73466
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, فرهنگ و هنر, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 17 آذر 1396 - 16:01 | | ارسال توسط :

پیشنهاد گستاخانه انتقال پایتخت رژیم اشغالگر با اتحاد مسلمانان بی‌ثمر می‌ماند

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: طرح انتقال پایتخت اسراییل با سیل عظیم مخالفت امت اسلام در سراسر جهان روبرو است، پیشنهاد گستاخانه انتقال پایتخت اسراییل با اتحاد و انسجام مسلمانان جهان علیل خواهد ماند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد اظهار کرد: نمازجمعه از اموراتی است که اگر انسان وقت خود را صرف آن کند احاس پشیمانی و تلف کردن وقت را نخواهد داشت، اهمیت نمازجمعه در این است که خداوند بهترین وسیله‌ و ثمرات را برای ین فریضه تعیین کرد.

وی افزود:  ۱۸ آذر مصادف است با اعلام متجاوز بودن رژیم بعثی صدام در جنگ با ایران از سوی سازمان ملل، جنگی که هشت سال به طول انجامید و برای ایران خرابی و ویرانی به همراه آورد، همه دنیا پشت صدام بودند اما کسی نبود تا فریاد مظلومیت ایران را بشنود.

این مسئول ادامه داد:  ملت ایران اما با اتکا به قدرت الهی، توان مردم و نیروی داخلی خود توانست هشت سال در برابر این رژیم مقاومت کند، نهایتا سازمان ملل رژیم بعثی عراق را متجاوز دانست، این برای ایران به نوبه پیروزی در عرصه سیاسی بود.

امام‌جمعه لاله‌آباد  با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این شورا به دستور امام راحل(ره) تشکیل شد و اصلی‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور در این شورا تیین می‌شود و وظیفه دارد جامعه را با برنامه‌هایش به سمت فرهنگ غنی اسلام سوق دهد، مصوباتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌کند به عنوان یک سند رسمی باید مورد اطاعت همه ارگان‌های نظام باش.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: نباید این‌طور باشد که مصوبات یا اجرا نشوند و یا کمرنگ باشد، از شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بپرسیم مصوبات ان تاکنون چقدر اجرایی شده است و ثمرات قانون و مصوباتش در بعد از انقلاب تاکنون در کجای جامعه تبلور یافت؟ این‌طور نباشد که این شورا هم مثل مجلس فقط قانون وضع کند.

وی با اشاره به عدم اجرای صحیح قانون در کشور افزود: قانون زمانی که اجرایی شود خود را نشان می‌دهد، آیا فرهنگ پوششی که در ادارات و جامعه می‌بینیم مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام است، اگر در این باره قانونی وضع شده چرا اجرا نمی‌شود؟

خطیب جمعه لاله‌آباد  اظهار کرد:  روز پنجشنبه سالروز اشغال بلندی‌های جولان در سال ۱۹۸۱ میلادی توسط رژیم اشغالگر قدس است، از زمانی که با حمایت استکبار جهانی، آمریکا و انگلیس این مولودی نامبارک، فرزندنا مشروع و ناخلف آن‌ها در این منطقه متولد شد، ما همواره اقدامات خبیثانه‌ای از سوی این رژیم و حامیانش در سطح بین‌الملل و در پشتیبانی از آن  هستیم.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی موج جدیدی از تجدید حیات اسلام  در سراسر جهان خاصه در جهان اسلام شکل گرفت، در این سال‌های اخیر موج بیداری اسلام را از آسیا، خاورمینه، آفریقا، در سطح جهان شاهد هستیم و امروز در مناسبات بین‌المللی نمی‌توانند نقش ایران و جبهه مقاومت را نادیده بگیرند، قدرت جبهه مقاومت و ایران از روحیه بیداری ایران نشات گرفت که  پس از انقلاب اسلامی کلید خورد و در متطقه فراگیر شد.

شیخی یادآور شد: اکنون در جبهه مستکبر آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی در غرب بر فراز خودباخته علنی منطقه، در چنین شرایطی  قرار دارند که به حمایت از رژیم غاصب صهیونیستی و تلاش‌های مجدانه‌ای به دنبال تثبیت این رژیم در منطقه هستند، در مناسبت‌های مختلف و صلح‌های متعددی که در طول تاریخ مشاهده می‌کنیم برای اینکه بخواهند رژیم صهیونیست را در منطقه تثبیت کنند، آمدند نقشه های متعدد کشیدند.

وی افزود: با حرکت بیداری اسلامی و به فضل الهی رژیم صهیونیستی در منطقه متزلزل شد، تزلزل موقعیت اسراییل آنان را به تصمیم گستاخانه انتقال پایتخت واداشت، آن‌ها غافل از ان هستند که اقدام ابلهانه و احمقانه  رییس جمهور آمریکا شعله آتشی را در منطقه افروخت و  ان شاالله این شعله دامن رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان آن‌ها را در سطح بین الملل خواهد گرفت.

امام‌جمعه لاله‌آباد خاطرنشان کرد: از نشانه‌های های بی‌فکر و احمقانه عمل کردن ریاست جمهور آمریکا نسبت به این طرح این است که در گذشته طرح‌هایی که در متطقه اجرا می‌کردند معمولا کشورهای اروپایی و سازمان ملل با آنها همراهی داشتند اما این بار نه تنها همراهی نکردند بلکه در این چند روز کشورهای اروپایی علنا اعلام مخالفت کردند.

وی ادامه داد: طرح انتقال پایتخت اسراییل با سیل عظیم مخالفت امت اسلام در سراسر جهان روبرو است، پیشنهاد گستاخانه انتقال پایتخت اسراییل با اتحاد و انسجام مسلمانان جهان  علیل خواهد ماند.

شیخی بیان کرد: مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند که رژیم صهیونیست ۲۵ سال دیگر وجود نخواهد داشت، باید زمینه این فراهم شود، ما انتظار داریم این طرح شعله انتفاضه‌ای را در سرزمین‌های اسلامی روشن کند، و نیروهای مسلمان و مقاومی که در سرزمین اشغالی ببا مخالفت بتوانند زمینه نابودی رژیم صهیونیستی در منطقه را هرچه زودتر فراهم کنند.

وی افزود: از همین جا به سازمان کنفرانس اسلامی، مجامع  و کشورهای اسلامی این نکته را متذکر می‌شویم که بیداری و احساس انزجار خود را در مقابل این طرح به طور کامل حفظ کنند و حضور جدی‌تری را در صحنه بین المللی در مخالفت با این طرح از خودشان به نمایش بگذارند.

امام‌جمعه لاله‌آباد در پایان با اشاره به مشکل زباله در لاله‌آباد گفت: از این‌رو که زباله از معضلات شهرستان و استان ماست باید همگی در مسئله تفکیک زباله تلاش کنیم و به فکر طبیعت باشیم، طبیعت امانتی است نزد ما و نباید در امانت خداوندی خیانت کنیم، مسئولان نیز باید در این مسئله اقدام کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.