امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 73479
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 17 آذر 1396 - 16:03 | | ارسال توسط :

بالاترین معنای انتظار فرج کسب رضایت امام زمان است

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که مراعات تقوای الهی امام زمان(عج) را از دست ما راضی نگه می دارد و بی تقوایی ایشان را ناراضی می کند، گفت: بالاترین معنای انتظار فرج کسب رضایت امام زمان است.

به گزارش بابل نوین،  حضرت آیت الله حسین مظاهری در سخنرانی صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: منتظر امام زمان(عج) ثواب شهید فی سبیل الله را دارد.

وی افزود: یکی از مباحث بسیار مهم که مورد تاکید قرآن و روایات معصومین(ع) است کسب رضایت امام وقت است، انسان باید بداند همه اعمالش در محضر امام عصر(عج) انجام می گیرد و در روز قیامت ایشان به همراه پیامبر(ص) و بقیه امامان باید از دست انسان راضی باشند وگرنه انسان جهنمی خواهد شد.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: بالاترین معنای انتظار فرج کسب رضایت امام زمان(عج) است؛ پیامبر(ص) می فرمایند کسی که منتظر فرج فرزندم مهدی(عج) باشد مثل این است که در برابر دیدگان من در جنگ به شهات برسد.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: مراعات تقوای الهی امام را از دست ما راضی نگه می دارد و بی تقوایی ایشان را ناراضی می کند و بدانید رضایت امام عصر(عج) دنیا و آخرت انسان را اصلاح می کند و در لحظه مرگ سبب عاقبت بخیر شدن و بهشتی شدن انسان می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: یکی از دوستان صمیمی بنده برایم تعریف می کرد پدرم دوستی داشت که دائما در صدد این بود که رضایت امام زمان(عج) را به دست آورد و حلال و حرام الهی را می شناخت و طبق دستورات الهی عمل می کرد، دوستم از پدرش نقل می کرد که آن شخص در یک شب به من زنگ زد و گفت من فردا صبح می میرم و می خواهم در لحظه مرگ همراه من باشی و من نیز پذیرفتم و نزد او رفتم نماز صبح را خواندیم و بعد از تعقیبات تلاطم درونی برایش ایجاد شد و به هر کدام از امامان به صورت جداگانه سلام کرد و از دنیا رفت؛ این بالاترین حالات است.

وی در پایان گفت: هر کس از دنیا برود در لحظه مرگ امیرمومنان(ع) را ملاقات می کند و اگر درستکار و متقی باشد امیرمومنان(ع) دست او را می گیرند و به بهشت برین می برند و اگر گناهکار و خطاکار باشد با بغض ایشان از دنیا می رود؛ امام خمینی(ره) می گفتند شخص غیر متقی نمی تواند چهره حقیقی امیرمومنان(ع) را ببیند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.