امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59180
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی تاریخ انتشار : 22 خرداد 1396 - 14:22 | | ارسال توسط :

پیشگیری از وقوع جرم از آرمان‌های جوامع بشری است

فرمانده انتظامی بابل در جمع نمازگزاران مسجد مهدیه حیدرکلای این شهر گفت: پیشگیری از وقوع جرایم جزو آرمان‌ها و آرزوهای تمام جوامع بشری است .


به گزارش بابل نوین،سرهنگ سید‌محسن جعفری در جمع نمازگزاران مهدیه حیدرکلای بابل اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرایم و جلوگیری از فرو افتادن افراد در ورطه جرم و گناه جزو آمال و آرمان‌های تمام جوامع بشری است.

وی افزود: رشد روز‌افزون، پیچیدگی‌های خاص جرایم و پایین‌ آمدن سن ارتکاب جرم از عواملی است که اهمیت و ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری انتظامی را افزایش می‌دهد، امروزه مشخص است که جلوگیری از وقوع جرم تنها با مجازات امکان نخواهد داشت بلکه اقدامات انفرادی و اجتماعی دیگر نیز پیش از برقراری مجازات تاثیرگذار هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ضمن تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم ادامه داد: پیشگیری انتظامی بر پایه اقدامات پلیسی در جهت حمایت از شهروندان آسیب‌پذیر، افزایش آگاهی‌های عمومی، نظارت بر اماکن عمومی و افزایش هزینه‌های ارتکاب جرم مبتنی است و دولت‌ها درصدد استفاده حداکثری از این اقدامات هستند.

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی اقدامات پیشگیرانه در تلاش است تا رویکرد جدید جامعه‌محوری را اتخاذ و مدنظر قرار دهد.

جعفری در پایان گفت: پلیس برای انجام ماموریت‌های خود به نقش شهروندان معترف است و مردم می‌توانند با کسب آگاهی‌های لازم و برقراری ارتباط با نیروی انتظامی ما را در انجام وظایف خود یاری دهند تا همگان بتوانیم سهم خود را در افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به درستی ایفا کنیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.