امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 26518
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, سخن سردبیر, سیاسی, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 21 خرداد 1395 - 16:32 | | ارسال توسط :

چرا بعضى مسؤولان فرهنگى از شاخص‌‏هاى فرهنگ‌هاى منحط دفاع و آن‏را ترقی‏‌خواهى مى‌‏شمرند/بجای کسب معنویت از آواز یک خواننده مفسد به فریاد مردم برسیم

امام جمعه گتاب گفت: به دغدغه‌‏های رهبری نسبت به ولنگاری فرهنگی توجه کنید، چرا بعضى از مسؤولان فرهنگى از شاخص‌‏هاى فرهنگ‌هاى منحط دفاع کرده و آن‏را ترقی‏‌خواهى مى‌‏شمرند؟

تقی پور۱

به گزارش بابل نوین  حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر گتاب با مهم شمردن ایام و مناسبت‌های ماه مبارک رمضان این ماه را فرصت پیوند با ولایت دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت‌های پیش رو به بهترین شکل استفاده کرد و از فضیلت‌های این ماه بهرمند شد.

وی به ایام و روزهای پرخیرو برکت رمضان اشاره و افزود: فرصت آشتی با خدا و جبران خطاها در عرصه‏‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی، «کتب علیکم الصیام… لعلکم تتقون» و تقوی نه فقط به‏ لحاظ تحولات فردی مدنظر است که تقوای سیاسی و اجتماعی بیشتر مورد توجه می‏‌باشد زیرا ماهیت زندگی آدمی، اجتماعی است.

امام جمعه گتاب با اشاره به سالروز انقلاب فرهنگی و کلام شیوای امام خمینی(ره) که فرمودند: آنچه ما را می‌‏ترساند وابستگی فرهنگی است، نه تحریم و حمله‏ خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبرى در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس دهم گفت: در موضوع فرهنگ، نوعى ولنگارى و بى‌‏اهتمامى در دستگاه‌‏هاى فرهنگى به چشم مى‌‏خورد، زیرا در تولید کالاى فرهنگى مفید و جلوگیرى از تولید کالاى فرهنگى مضر، کوتاهى‌هایى صورت مى‌گیرد.

وی ادامه داد: حال باید در مقابل این فرمایشات مقام معظم رهبری پرسید اشکال از کجاست؟ چرا مقام معظم رهبرى سال‏‌هاست که مکررا تذکر مى‌دهند اما تغییرات منفى اجتماعى همچنان ادامه دارد و بدتر از آن بعضى از مسؤلان فرهنگى از شاخص‌‏هاى فرهنگ‌هاى منحط دفاع کرده و آن‏را ترقی‌خواهى مى‌‏شمرند؟

حجت‌الاسلام تقی‌پور افزود: بجای کسب معنویت از آواز  یک خواننده مفسد به فریاد مردم برسیم. رکود، بیکارى و آسیب‌هاى اجتماعى امان را از مردم گرفته است‏ اما برخی بی درد بجای این مشکلات، داغ آواز یک خواننده مفسد و حامی فتنه را دارند، حتی با پول بیت‌المال در صفحه اول با عکس رنگی او این داغ خود را بروز می‌دهند.

خطیب جمعه گتاب با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت: براى رفع معضلات هم، تزریق داروی اقتصاد مقاومتى را جدى بگیریم، به قول حضرت آقا، مسولین ،مردم را عائله خود بدانند، نکته مسلم این است که کشور در یک رکود بسیار عمیق، طولانى و کمرشکن قرار دارد که چنین رکودى در تاریخ کشور بى‌‏سابقه است، کارگرانى را داریم که ماه‏‌ها است حقوق دریافت نکرده و شرمنده زن و بچه خود هستند، این رکود و این بیکارى بخش عظیمى از آسیب‌هاى اجتماعى را پدید آورده است.

وی تصریح کرد: اى کاش مدیران دولتى به‌‏جاى توجیه این حقوق‌هاى کلان و زندگى‏‌هاى اشرافى خود به‏ نحو دیگرى با مردم برخورد مى‌‏کردند و آن‏ها را ولى‌نعمت خویش مى‌‏پنداشتند نه این‏که با برخوردهاى بعضاً شاهانه و متکبرانه با کارگران و اقشار محروم زمینه بسیاری از مشکلات را پدید آورند.

حجت‌الاسلام تقی‌پور در پایان با اشاره به آمار برخی مشکلات و معضلات موجود در جامعه از جمله طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه نشینی جمعیت در شهرها و روستاها گفت: متأسفانه هر سال حدود۶۰۰ هزار نفر به زندان مى ‏افتند که از این تعداد۲۰۰ هزار نفر در زندانها باقى مى‌‏مانند که به‏ طور حتم آثار اجتماعى غیرقابل قبول و مخربى در جامعه خواهد داشت و مسئولان باید به دنبال چاره‌ای عاجل برای این مسائل باشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.