امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 39651
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 19 آذر 1395 - 13:54 | | ارسال توسط :

چرا معاون سیاسی استاندار در دانشگاه نوشیروانی حاضر شد/برخی به دنبال تغییر ماهیت استکبارستیزی روز دانشجو هستند

امام جمعه بابل گفت: با توجه به فضایی که در این دانشگاه نوشیروانی وجود داشت چرا این آقا (معاون سیاسی امنیتی استاندار) در این مراسم شرکت کرد؟ اگرخدای ناکرده ثابت شود این عنصر برای حمایت این‌ها در این مراسم شرکت کرد صلاحیت حضور دراین مسند را ندارد.

به گزارش بابل نوین،  حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه بابل با گرامیداشت سالروز امامت امام زمان(عج) اظهار کرد: اگر طهارت روحی و باطنی داشته باشید امام عصر خودش به سمت شما می‌آید.
وی افزود: از جمله برکات امام عصر در دوران غیبت دفع بلا از جهان تشییع است و خداوند به برکت وجود امام عصر این بلاها را از شیعیان دفع می‌کند.
امام جمعه بابل تصریح کرد: اگر امام عصر نباشد زمین با اهل آن درهم می‌ریزد، فریاد رسی امام عصر به کسانی که درمانده شدند و مورد عنایت این امام قرار گرفتند ازهمین مثال‌هاست و خداوند متعال مدارهدایت مردم را به دست مبارک امام عصر داد.
این مقام مسئول با اشاره به روز آغاز امامت امام عصر(عج) گفت: برخی در نهم ربیع الاول به مذاهب و گروه‌های دیگر اهانت می کنند، که این عمل بسیار ناپسند است.
حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: برخی به‌رغم اینکه مطلع هستند که دشمن انگشت خود را روی برجسته کردن اختلافات دینی در میان مسلمانان گذاشته تا برجهان اسلام مسلط شود باز اشتباه می کنند، شما در فضای امن مراسمی می‌گیرید، به مقدسات دیگر اهانت می‌شود و تاوان این مراسم و این اهانت‌ها را شیعیان در سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان و نیجریه باید بدهد.
وی افزود: عزیزان روحانی کج فکری نکنند و به بهانه ولایتمداری صحنه‌هایی انجام ندهند که آثار این صحنه‌های تلخ را کسان دیگری پس بدهند، این‌ها گناهان بزرگ و کج فکری بزرگی است، این نصیحت بنده است، نباید گذاشت این آتش برافروخته دامن شیعیان دیگر را بگیرد و اینجا به برکت امنیت جمهوری اسلامی خطری متوجه شما نباشد.
مسئول شورای فرهنگ عمومی بابل با اشاره به برگزاری اجلاس نماز اظهار کرد: اجلاس نماز با زحمات حجت‌الاسلام قرائتی برپا و پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی هرساله در آن خوانده می‌شود اما به رغم برکات نماز و اثرات بزرگ آن شاهدیم که متاسفانه آمارهای تکان دهنده از نمازگریزی دارند و بی توجه به نماز هستند.
روحانی خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که صدای اذان بلند می‌شود مهمترین اثرآن دور کردن جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.
وی افزود: آفرین بر آن امامان جماعت‌ها و مومنینی که نمازجماعت را در صبح برپا می‌کنند، دست و قدم‌های آنان را باید بوسید.
امام جمعه بابل با ابراز گلایه از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه بی‌خیالی در امر فرهنگ وعقاید در جامعه دیده می‌شود و فرهنگ رها شده است.
وی افزود: به‌رغم نفوذ دشمنان و هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی آنچنان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و همه نگاه‌ها به اقتصاد معطوف شده است، اولویت مساله فرهنگ در کنار اقتصاد است، باید این دو در کنار و با هم دیده شوند.
خطیب جمعه بابل با اشاره به مساله حقوق بگیران نجومی اظهار کرد: به‌رغم اینکه حقوق‌های نجومی با برخورد منکرانه و محکومیت کامل شکل گرفت اما کم کم تعابیر عوض شد و به تعابیر دیگری مانند حقوق‌های نامتعارف تغییر یافت و برخی از مسؤولان دولتی از آن گیرندگان حقوق‌های نجومی به عنوان ذخایر انقلاب نام بردند و سپس این حقوق‌ها قانونی عنوان شد، این مساله چرا به درستی پیگیری نمی‌شود؟
وی تصریح کرد: حقوق‌های نجومی بزرگترین ضربه را براعتماد مردم به مسؤولان زد و بنا براذعان مسؤولان قضایی یک گزارش و یک نفر هم در خصوص برداشت‌ها و حقوق‌های نجومی به دستگاه قضایی از سوی دولت معرفی نشد.
روحانی افزود: باید مرهمی بر جراحت دل‌های مردم صورت می‌گرفت، معیارها باید مشخص شود و با متخلفان فیش‌های حقوقی نجومی در جهت بازگرداندن اعتماد عمومی برخورد شود.
امام جمعه بابل با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو بنیانش روز استکبارستیزی است جای تاثردارد که در روز شانزدهم آذرماه با کمال تاسف در برخی از دانشگاه‌ها از جمله در دانشگاه فنی مهندسی نوشیروانی صحنه‌هایی صورت گرفت که سوال برانگیز است.
وی افزود: آقایان توجه کنید روز دانشجو که روز استکبارستیزی و روز نفرت به استکبار و آمریکا است، سه دانشجو برای اعلام نفرت آمریکا به شهادت رسیدند اما برخی در حال برعکس نشان دادن این مساله هستند.
حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: چرا عکس عناصر خودفروخته را روزشانزدهم آذر در دانشگاه نوشیروانی بابل نصب کردند؟ عناصری که در راس فتنه بودند و آن فتنه ۸۸ را انجام دادند، مظلومیت نظام اسلامی را ببینید.
وی تصریح کرد: در ترکیه یک شبه کودتا صورت گرفت و تصفیه خونینی از ژنرال‌ها، ورزا، قضات و کارکنان اداری که حتی هم نظر بود از دستگاه اداری بدون محاکمه اخراج کرد، نظام ترکیه دچار مخاطره نشد اما دو عنصر خبیث در ایام فتنه اصل نظام را زیر سوال بردند، پارچه سبز بستند تا ریشه نظام اسلامی را مورد هجوم قرار دادند اما با رافت در نظام اسلامی این می‌شود که با امکانات کامل و بهترین امکانات در منزلشان آن را مورد حمایت قرار می‌دهد، هر بیماری کوچکی داشته باشند در پناه رحمت نظام اسلامی در بهترین مراکز درمانی درمان می‌شوند و تفریحی زیادی برای آنها تدارک دیده شده است باز شاهد این حرکات هستیم.
خطیب جمعه بابل افزود: فتنه خط قرمز ما است، چرا مسؤول نظام اسلامی در دانشگاه نوشیروانی بابل در جمع این‌ها می‌نشیند و سخنرانی می‌کند؟
وی در پایان با اشاره به حضور یونسی معاون سیاسی استانداردر این مراسم اظهار کرد: با توجه به فضایی که در این دانشگاه نوشیروانی وجود داشت چرا این آقا(معاون سیاسی امنیتی استاندار) در این مراسم شرکت کرد؟ اگرخدای ناکرده ثابت شود این عنصر برای حمایت این‌ها در این مراسم شرکت کرد صلاحیت حضور در این مسند را ندارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.