امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57905
  پرینتخانه » اجتماعی, علم و سلامت تاریخ انتشار : 03 خرداد 1396 - 14:02 | | ارسال توسط :

کاربرد دانش سلول‌های بنیادی برای درمان ۸۰ بیماری

عضو هیئت رئیسه همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی هسته‌ای با تشریح فتوای مترقی رهبر معظم انقلاب درباره دانش پزشکی سلول‌های بنیادی در کشورمان از کاربرد این دانش برای درمان ۸۰ بیماری خبر داد.

به گزارش بابل نوین،  مصطفی پریدار در همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی هسته‌ای با اشاره به اینکه با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی می‌توان برای ۸۰ بیماری روش درمانی لحاظ کرد، اظهار داشت: از جمله مهمترین این بیماری‌ها با استفاده از خون بندناف می‌توان به حوزه سرطان خون، آلزایمر، پارکینسون اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از دانش سلول‌های بنیادی برای آسیب‌های نخاعی و افرادی که قطع نخاع هستند می توان اقدامات درمانی داشت، همچنین در حوزه بیماری دیابت نیز می‌توان از سلول‌های بنیادی استفاده کرد.

پریدار تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت سلول‌های بنیادی می‌توان برای بافت‌های آسیب‌دیده اقدام کرد مثلاً برای درمان رماتیسم می‌توان بافت‌های مورد نیاز را ترمیم کرد.

عضو هیئت رئیسه همایش کاربردی سلول‌های بنیادی در پزشکی هسته‌ای درباره آینده سلول‌های بنیادی عنوان کرد: می‌توان حتی درباره بیماری‌های ارثی و ژنتیک از این دانش استفاده کرد و همچنین به‌عنوان مواد اولیه آزمایشات به‌روی افراد کاربرد داشته باشد، کما اینکه باید مسائل شرعی، اجتماعی و اخلاقی آن را نیز رعایت کرد که در این باره ما فتوای مترقی رهبر معظم انقلاب را در زمینه سلول‌های بنیادی داریم./ص

خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.