امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83854
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 08 مهر 1397 - 18:15 | | ارسال توسط :

کاهش قیمت تخم مرغ در بازار/ ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه دردسرساز شد

به گزارش بابل نوین، ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ا اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به ۲۰ روز گذشته درب مرغداری حدود ۴۰۰ تومان کاهش یافته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ تا ۷ هزار و ۱۰۰ تومان است. وی […]

به گزارش بابل نوین، ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ا اشاره به اینکه قیمت تخم مرغ نسبت به ۲۰ روز گذشته درب مرغداری حدود ۴۰۰ تومان کاهش یافته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ تا ۷ هزار و ۱۰۰ تومان است.

وی افزود: اگر بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان در کشور به اوج خود نرسد، قیمت تخم مرغ تغییری نخواهد داشت و در غیر این صورت، نرخ تخم‌مرغ به طور خودکار با تغییر و تحولاتی در بازار روبه‌رو می‌شود.

نبی‌پور با انتقاد از ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه بیان کرد: با توجه به آنکه تولید جوجه یکروزه تخم‌گذار بیش از نیاز مرغداران است، اما دولت اجازه صادرات را نمی‌دهند و حال جای سوال است که این تولیدکنندگان باید چه کار کنند؟ آیا جوجه تولیدی خود را در چاه بیندازند؟

به گفته وی، بسیاری از مرغداران مادر در تماس تلفنی با اتحادیه می‌گویند که به سبب عدم مجوز صادرات، می‌خواهند جوجه یکروزه تولیدی خود را در چاه بیندازند و آیا این منطقی است که هر قطعه جوجه ۵ هزار و ۸۰۰ تومانی دور ریخته شود؟

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ وجود ندارد، بیان کرد: با وجود آنکه ماهانه ۴ میلیون جوجه یکروزه به خط تولید می‌نشیند، بنا به اعتقاد بنده نه تنها مشکلی در تأمین بازار داخل نداریم بلکه مازاد آن باید به بازارهای هدف صادر شود.

نبی‌پور ادامه داد: با وجود افزایش هزینه‌های بالای تولید، دولت بر چه مبنایی اعلام می‌کند که تورم ۱۱٫۳ درصد است؟

به گفته وی، اعتصاب کامیون داران در روزهای اخیر بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تاخیر در اعلام بار به مرغداران تأثیر بسزایی داشته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در پایان تصریح کرد: اگر مازاد تولید تخم مرغ به بازارهای هدف صادر نشود، قیمت تخم‌مرغ در داخل کاهش می‌یابد که این امر منجر به از بین رفتن مرغدار و واردات با نرخ ۱٫۳ دلار خواهد شد، به همین دلیل از دولت انتظار می‌رود که مجوز صادرات محدود تخم مرغ و جوجه یکروزه را بدهد.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.